Złota Karta Prawidłowego Żywienia!.

Aby być zdrowym codziennie należy spożywać:
1.Co najmniej 3 posiłki umiarkowanej wielkości-w tym koniecznie śniadanie!
2.W każdym posiłku produkty zbożowe takie jak: pieczywo ciemne, płatki, kasze, makarony lub ziemniaki.
3.Warzywa i owoce(mogą być mrożone)do każdego posiłku a także między posiłkami. Oto pozostałe 4 punkty…
Aby być zdrowym codziennie należy spożywać:

1.Co najmniej 3 posiłki umiarkowanej wielkości-w tym koniecznie śniadanie!
2.W każdym posiłku produkty zbożowe takie jak: pieczywo ciemne, płatki, kasze, makarony lub ziemniaki.
3.Warzywa i owoce(mogą być mrożone)do każdego posiłku a także między posiłkami.
4. Co najmniej 2 pełne szklanki mleka(najlepiej chudego) lub tyle samo kefiru i jogurtu oraz 1-2 plasterki serów.
5. Jedną z porcji(do wyboru):ryby, drobiu, grochu, fasoli lub mięsa.
6. Jedna łyżkę stołową oleju lub oliwy oraz nie więcej niż 2 łyżeczki margaryny miękkiej(bez tłuszczów trans).
7. Wodę mineralna oraz naturalne soki warzywne i owocowe(nie mniej niż 1 litr).
Staraj się unikać: nadmiaru soli, cukru i alkoholu.

Złota Kartę rekomendują: Polskie Towarzystwo Badań nad Miażdżycą, Polska Fundacja Osteoporozy, Narodowy Program Profilaktyki Cholesterolowej, Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Polskie Towarzystwo Dietetyki, Polskie Towarzystwo Nauk Żywieniowych, Towarzystwo Internistów Polskich, Narodowy Instytut Kardiologii, Polski Komitet Zwalczania Raka, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Rada Promocji Zdrowego Żywienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>