Zdolny matematyk wcześnie rozpoznaje litery i kształty.

Sukcesy matematyczne dziecka można przewidzieć na podstawie obserwacji poziomu umiejętności przestrzennych i znajomości liter – informuje czasopismo „Child Development”. Naukowcy z University of Jyväskylä (Finlandia) oraz Hong Kong Institute of Education (Chiny) stwierdzili istnienie zależności między wcześnie przejawianymi zdolnościami z zakresu relacji przestrzennych i języka pisanego a osiągnięciami z matematyki w pierwszych klasach szkoły podstawowej.

Dzieci, które w przedszkolu dobrze radzą sobie z rozpoznawaniem liter i rozwiązywaniem problemów dotyczących przestrzeni, kształtów i form przejawiają zazwyczaj duże umiejętności związane z liczeniem sekwencyjnym, prezentują wyższy poziom opanowania wiedzy matematycznej w pierwszej klasie szkoły podstawowej i czynią najwyraźniejszy postęp w kolejnych latach.

Sukcesów w matematyce nie zwiastują z kolei dobrze rozwinięte umiejętności obejmujące język mówiony.

W badaniu uczestniczyło 1 880 dzieci, które w okresie przedszkolnym brały udział w testach sprawdzających świadomość fonetyczną, znajomość liter i słownictwa oraz rozumienie relacji przestrzennych, a od pierwszej do trzeciej klasy szkoły podstawowej rozwiązywały testy badające opanowanie zagadnień matematycznych. (PAP)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>