Zaczynamy odchudzanie?przy pomocy Diety Cambridge!

Zacznij od dokładnego zorientowania się ile naprawdę klient zjada? Ludzie często nie zdają sobie sprawy z tego, że bardzo dużo kalorii zjadają poza głównymi posiłkami. Praktyczną metodą jest orientacyjne ważenie spożywanych ?podjadanych? porcji: Szklanka (250 g)
Łyżka (15 g), Łyżeczka (5 g), Plasterek (20g)…..

Poproś klienta by spisywał, co je i zsumuj zjadane przez niego w ciągu dnia kalorie. To uświadomi klientowi, ile naprawdę spożywa dziennie kalorii i ile powinien jeść aby schudnąć.
Nie wolno także lekceważyć tzw. ukrytych kalorii, które także trzeba uwzględnić, np.: masło do jarzyny (np.: 1 łyżeczka masła dziennie, czyli 40 kcal w skali roku daje przybór ok. 2 kg masy ciała), cukier do herbaty itd.

Na początku, każdy kto chce schudnąć powinien zastanowić się, w jakich sytuacjach je, odczuwa głód lub dodatkowo przekąsza. Klient musi postarać się oddzielić jedzenie od innych aktywności. Przestać jeść podczas oglądania telewizji lub czytania, bo wtedy nieświadomie jemy dużo.

Unikanie zagrożeń?

Proces odchudzania może być zagrożony przez wiele czynników, ich rozpoznanie pomoże Ci uniknąć pokus.

Najczęściej do jedzenia prowokuje:
Widok jedzenia,
Widok jedzących ludzi,
Apetyczny zapach,
Zakupy,
Przygotowywanie potraw,
Pory posiłków,
Częstowanie w towarzystwie

Także stan psychiczny zwiększa chęć jedzenia:
Napięcie nerwowe,
Złość, obawa,
Lęk,
Niepewność,
Samotność,
Smutek,
Nuda,
Przemęczenie

Emocji i stresów nie należy uspokajać jedzeniem, lecz np.: rozmową, pracą artystyczną, kąpielą, aktywnością fizyczną.

Porównanie korzyści ?

Dla wzmocnienia motywacji do odchudzania można wraz z Klientem porównać ilość korzyści w stosunku do związanych z kuracją trudności.
Po stronie trudności:
Uczucie głodu (zniknie po wejściu w ketozę), rozdrażnienie, tłumaczenie się z diety przed innymi, trudności związane z żywieniem się poza domem.
Po stronie korzyści wymienimy:
Poprawę zdrowia, poprawę sprawności fizycznej, zgrabniejszą figurę, zadowolenie z sukcesu, więcej możliwości atrakcyjnego ubierania się.

Uświadom Klientowi, że nawet po skutecznym odchudzaniu pozostaje skłonność do tycia. Tak naprawdę przez całe życie należy kontrolować, co się je, a przede wszystkim, W JAKICH ILOŚCIACH!!! Z wiekiem, przy kolejnych kuracjach coraz trudniej jest schudnąć.

Utrzymanie efektu niewielkiego spadku wagi jest cenniejsze niż schudnięcie gwałtowne i równie gwałtowne przytycie.

Jak bronić się przed uczuciem głodu?
Głód jest uczuciem falowym, ale nie narasta w nieskończoność. Dlatego gdy poczujesz głód nie reaguj od razu jedzeniem. Staraj się odczekać 10-15 minut, bo po pewnym czasie, nawet bez spożycia jedzenia, uczucie głodu mija. Staraj się zająć myśli, czym innym. Możesz także wypić szklankę wody. Dzięki temu, że nie zjesz w czasie napadu głodu, zaspokoisz się mniejszą ilością jedzenia.

Produkty i potrawy zabronione
Produkty zalecane
(w ramach dozwolonej ilości)
Tłuste mięso i wędliny, tłuszcze pełnotłuste mleko i jego przetwory (śmietana, tłuste sery, lody).
Cukier i wszelkie słodycze (czekolada, miód, ciastka, dżemy, słodkie kompoty).
Napoje alkoholowe, również piwo.
Warzywa i owoce niskokaloryczne.
Chude mleko, maślanka,
Chudy twaróg, chude ryby, mięso i wędliny
Białko z jaj.

Jak radzić sobie z osobami zachęcającymi do jedzenia?

Wiele trudności osobie odchudzającej się sprawiają kontakty z innym ? nie odchudzającymi się osobami, które zachęcają je do jedzenia. Robią to z wielu powodów:
Czują się niezręcznie jedząc, gdy ty nie jesz ? zapewnij ich, że nie sprawia ci to przykrości i jeśli chcą mogą spokojnie jeść w twojej obecności.
Zazdroszczą ci sukcesu ? szczególnie dotyczy to innych otyłych osób
Lekceważą twoją dietę z różnych powodów ? np.: dlatego, że wielokrotnie się już odchudzałeś i nie udało ci się. Takie zachowanie najlepiej ignorować.
Myślą, że jesteś głodny ? częstując cię jedzeniem okazują swoją troskę. Zapewnij ich, że czujesz się dobrze, a pomóc mogą ci nie zachęcając do jedzenia.
Mogą chcieć sprawdzić twoją wytrwałość ? nawet, jeśli podejrzewasz złośliwość nie irytuj się. Po kilku grzecznych odmowach większość ludzi przestanie cię namawiać.

Na podstawie programu autorskiego prof. dr hab. n. med. B. Zahorskiej-Markiewicz oraz ?Rezerwy lecznicze Diety Cambridge w świetle poprawek w ATP III? dr n. med. Z. Grzelakowskiego

Odchudzaniem przy pomocy Diety Cambridge zajmuję się od ponad 10 lat, Jacek Roik, roik@roik.pl

Jedna myśl nt. „Zaczynamy odchudzanie?przy pomocy Diety Cambridge!

  1. Odchudzam sie od zawsze. Oczywisciie diete Cambr. rowniiez stosowalem i z powodzeniem, ale nie ustrzeglem sie bledow. to nie jest lek na cale zlo. Efekty odchudzania sa znakomite, i szybkie.Po 3 tyg. nie poznajemy sie lustrze, ale… ta dieta daje nam czas abysmy zastosowali nowa diete zp.- czyli zryj polowe. Jezeli zmienimy nasze nawyki zywieniowe, to osiagniemy trwaly efekt. Chcialem tylko dodac iz w ciagu 5 lat schudlem ze 140 kg do aktualnie 83/85.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>