Wzrasta spożycie makaronu w Polsce, ale daleko nam do Włochów!

Roczne spożycie na osobę systematycznie rośnie i wynosi obecnie prawie 4 kg. Daleko nam jednak zarówno do największych miłośników makaronów – Włochów (28 kg), jak i większości krajów europejskich, gdzie konsumpcja to średnio 10 kg na osobę – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej Grupy Maspex Wadowice.
- Wynika to między innymi z szerszego wykorzystania makaronów do przyrządzania potraw oraz z chęci skrócenia czasu przygotowywania posiłków w domu. Makaron stosowany jest jako dodatek do zup, mięs, ryb, sosów, zapiekanek, sałatek i dań słodkich – mówi Dorota Liszka. Duże znaczenie dla zwiększającego się popytu na makarony przypisywane jest także wzrastającej ofercie rynkowej pod względem nowych gatunków i kształtów makaronów. Pojawiające się na rynku nowe produkty z grupy mrożonych mieszanek warzywnych i warzywno-mięsnych oraz gotowych sosów również wpływają na większe zainteresowanie różnymi rodzajami makaronów, dostosowanymi do gotowych potraw.

W Polsce około 60 proc. przeznacza się do zup, dlatego konsumenci wybierają najczęściej kształty typowe dla tego typu dań: nitki i jej pochodne oraz inne mniejsze formy. Makaron nierzadko używany jest również do dań mięsnych, dań z sosami, czy w formie łazanek. Jednym z bardziej popularnych dań makaronowych w Polsce jest również spaghetti. Przy wyborze polski konsument kieruje się w pierwszej kolejności przeznaczeniem makaronu oraz jakość.

Lubella, marka makaronu produkowana przez Grupę Maspex Wadowice, jest obecnie liderem rynku. Udziały wartościowe Lubelli wynoszą 23,4 proc. (źródło: AC Nielsen, ON 2008) przy 6,1 proc. udziału następnego producenta.

www.portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>