Wybierz dietę Cambridge!

Dieta Dukana składa się z czterech etapów. Przez pierwsze 5-10 dni można spożywać tylko pokarmy bogate w białko. W porównaniu z tym bardzo restrykcyjnym etapem ?mięso, ryby, mleko i jaja?, dieta Atkinsa wydaje się być bułką z masłem, ponieważ zezwala przynajmniej na trochę warzyw w pierwszym etapie.
W diecie Dukana warzywa można spożywać dopiero w drugim etapie, ale tylko co drugi dzień, do momentu osiągnięcia wymarzonej wagi, co niektórym może zająć sporo czasu.
Stosowanie tego stylu odżywiania przez wiele tygodni, naraża nas nie tylko na monotonię , ale przede wszystkim na potencjalne powikłania zdrowotne. Wysokie spożycie białka obciąża nerki, co może być niezwykle niebezpieczne, zwłaszcza jeśli mamy niezdiagnozowaną chorobę.

Brak błonnika może prowadzi do zaparć, a wykluczenie pokarmów zbożowych, do niedoboru witamin z grupy B.
Krótko mówiąc, dieta Dukana nie jest dietą zbilansowaną, ani zalecaną przez dietetyków, mimo, że prowadzi do szybkiej utraty masy ciała.
Podobny ubytek masy ciała możemy osiągnąć dzięki Programowi Odchudzania Cambridge. Mimo bardzo niskiej zawartości kalorii ? najmniej można przyjąć tylko 415kcal dziennie ? dieta została starannie opracowana w celu zapewnienia wszystkich niezbędnych witamin i składników mineralnych oraz zbilansowanej ilości białka i węglowodanów, tak aby proces odchudzania był zdrowy i bezpieczny dla organizmu.
Dieta tego typu wymaga zamiany pożywienia konwencjonalnego na gotowe produkty w proszku (zupy, napoje). W ofercie znajduje się również owsianka oraz batony, dzięki, którym masz coś do pochrupania i nie masz wrażenia, że spożywasz same płyny.
Przed przystąpieniem do stworzonej przez profesjonalistów, bardzo niskokalorycznej diety, trzeba przejść ocenę stanu zdrowia. W przypadku diety Cambridge, istnieje naukowy program badawczy potwierdzający bezpieczeństwo stosowania diety i jej skuteczność w dłuższym etapie czasu.
Ponadto, dieta Cambridge wspomaga pacjentów również od psychologicznej strony przejadania się. Łagodne wprowadzenie w spożywanie zbilansowanych posiłków konwencjonalnych w rozsądnych ilościach, pozwala jeść normalnie i utrzymać ubytek masy ciała.
Niezależnie od tego czy nasze starania zakończą się sukcesem czy też nie, stosując dietę Cambridge nie spowodujemy niedoboru cennych składników odżywczych, w przeciwieństwie do diety Dukana.
Autor: Amanda Ursell
Źródło: ?The Times?, 29.06.2011

Więcej o diecie Cambridge:

http://www.roik.pl/category/dieta-cambridge/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>