Walory zdrowotne diety śródziemnomorskiej!


Zalecana przez najwybitniejszych kardiologów! Najsmaczniejsza dieta świata, która sprzyja zdrowiu i długowieczności! Badania rozpoczęte przed ponad 50 laty, wykazały, że ludzie żyjący w Basenie Morza Śródziemnego, zwłaszcza w Grecji, w porównaniu z mieszkańcami krajów wysoko uprzemysłowionych znacznie rzadziej ulegają zawałowi serca czy udarowi mózgu! Rzadziej też zapadają na niektóre rodzaje nowotworów złośliwych, cukrzycę lub nie maja problemów z nadwagą! Jakie są najważniejsze składniki tej diety zalecanej przez Światową Organizację Zdrowia jako dieta nr 1 na świecie ?….


 


 


1/ nieprzetworzona żywność, 2/ świeże owoce i warzywa, 3/ oliwa z oliwek „extra virgin”, 4/ kasze w tym gryczana, 5/ mąka z pełnego przemiału, 6/ soczewica, groch, fasola czy soja, 7/ ryby, 8/chude mięso- oto składniki diety śródziemnomorskiej, które oprócz niektórych ryb, soczewicy oczywiście oliwy z oliwek „extra virgin” mogą być produkowane przez polskiego rolnika!  Jeżeli połączymy elementy diety śródziemnomorskiej z aktywnością fizyczną i higienicznym trybem życia ( zaprzestanie palenia papierosów i picia alkoholu!) – to nie tylko unikniemy schorzeń układu sercowo-naczyniowego, ale i wielu innych schorzeń, przede wszystkim otyłości i wynikającej z niej schorzeniom takim jak: choroby zwyrodnieniowe stawów kręgosłupa, stawów biodrowych, stawów kolanowych, kamica żółciowa, rak jelita grubego, żylaki odbytu, rak piersi u kobiet, osteoporoza, alergie. A więc chyba warto dokonać „rewolucji” zdrowotnej w kuchni!


 


 


Tarnów, dnia 21.10.04r.                      Jacek Roik , jroik@manpol.net 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>