W Świętokrzyskiem NFZ pojedzie z ZIP-em do pacjenta.

Świętokrzyski NFZ przygotował stanowisko mobilne Zintegrowanego Informatora Pacjenta, które będzie jeździć po urzędach i zakładach pracy w regionie. Przez jeden dzień w regionie świętokrzyskim do systemu zalogowało się ponad 300 osób.

Stanowisko mobilne świętokrzyskiego NFZ będzie mogło w terenie wydawać login i hasło do sytemu ZIP. „Jesteśmy przygotowani, aby wyjść do pacjenta – jesteśmy w stanie ze sprzętem dojechać do urzędów czy zakładów pracy i tam, gdzie jest taka potrzeba” – powiedziała we wtorek rzeczniczka świętokrzyskiego NFZ Beata Szczepanek. Wystarczy zgłosić się do świętokrzyskiego NFZ i ustalić termin przyjazdu. Jak zaznaczyła stanowisko do wydawania haseł dojedzie tam, gdzie będzie zainteresowanie większej grupy ludzi. W regionie świętokrzyskim dostęp do Zintegrowanego Informatora Pacjenta można uzyskać też przy dziesięciu stanowiskach w siedzibie świętokrzyskiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Kielcach oraz w dwóch punktach NFZ w regionie – w Ostrowcu Świętokrzyskim oraz w Sandomierzu – powiedziała we wtorek dyrektor świętokrzyskiego NFZ Zofia Wilczyńska. Jak zaznaczyła, każdy może jednak odebrać kopertę z indywidualnymi danymi niezbędnymi do zalogowania do ZIP w każdym punkcie NFZ w kraju, bowiem dane zawarte w systemie dot. leczenia na terenie całej Polski. Ponadto uruchomione zostały trzy infolinie, w których pacjenci znajdą informację dot. systemu ZIP, jego technicznej obsługi oraz merytorycznych porad. Od 8 lipca w każdy poniedziałek dłużej będą pracować również wydziały NFZ, które obsługują pacjentów. Będą one czynne od godz. 8 do 18. W ciągu pierwszej doby działania systemu, w regionie świętokrzyskim zalogowało się ponad 300 pacjentów. Pierwsi zainteresowani systemem pojawili się w świętokrzyskim oddziale NFZ już w poniedziałek rano. Jak powiedziała Wilczyńska, z systemu ZIP będzie można dowiedzieć się wszystkiego, za co płaci fundusz. „Nie każdy sobie zdaje sprawę z tego, jakie koszty ponosi NFZ za leczenie i ile płaci za leki pacjentów, ile kosztuje sanatorium – to jest przede wszystkim informacja dla pacjentów” – dodała. Każdy będzie mógł sprawdzić także, kiedy ostatni raz był u lekarza i jakie leki miał przepisane. Dodała, że będą zdarzać się również sytuacje, że niektórzy pacjenci zauważą w systemie świadczenia, których w ramach funduszu nie było, bądź za które sami zapłacili. Wtedy będą mogli zgłosić to do Narodowego Funduszu Zdrowia, a ten sprawdzi, czy jest to błąd w rozliczeniach, czy nieuczciwa działalność jakiejś placówki. Jak dodała świadczenie pojawi się w systemie dopiero w momencie, gdy NFZ za nie zapłaci. Zintegrowany Informator Pacjenta został uruchomiony 1 lipca. Dzięki niemu pacjenci mają dostęp do informacji i danych dot. ich leczenia od 2008 roku. Mogą sprawdzić m.in. czy są ubezpieczeni oraz jakie placówki mają podpisaną umowę z NFZ.(PAP)kps/ malk/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>