W niedługiej przyszłości możemy się spodziewać płatków śniadaniowych sprzyjających leczeniu chorób.

W Polsce rośnie wiedza na temat żywności funkcjonalnej, nasz kraj szybko nadrabia zaległości. Panuje „dobry klimat” dla żywności funkcjonalnej, stale rośnie nią zainteresowanie. – uważa Andrzej Kowalski, właściciel firmy Sante. – Rozwijać się będzie inwencja producentów, uwzględniająca także oczekiwania różnych grup odbiorców – mówi serwisowi portalspozywczy.pl.

Kategoria płatków śniadaniowych oraz musli, podobnie jak cały segment żywności funkcjonalnej, w której specjalizuje się Sante, odnotowuje w Polsce systematyczny wzrost. Jak podają eksperci z Nielsena, w ciągu 12 miesięcy (do lipca br.) obie te kategorie łącznie wzrosły o 6,9 proc. Producentów to cieszy, dlatego w nie będą zasypywać gruszek w popiele.

- Więcej firm dysponuje zaawansowanymi technologiami, które są w stanie oferować taką obróbkę żywności, by była ona faktycznie korzystna dla zdrowia. Wszystko to przekłada się to na bogatszą ofertę produktową – mówi Andrzej Kowalski. Firmy będą staraly się nadążyć za potrzebami konsumentów. A jak podkreśla nasz rozmówca, współcześni klienci poszukują korzyści – prozdrowotnych właściwości żywności funkcjonalnej, jakości i przystępnej ceny.

- Wśród tych pierwszych wymieniłbym przede wszystkim zwiększoną odporność organizmu, przeciwdziałanie chorobom cywilizacyjnym, m.in. takim jak: miażdżyca, choroba wieńcowa, nadciśnienie tętnicze, nowotwory, zaparcia, otyłość, cukrzyca, próchnica, a także wspieranie leczenia określonych schorzeń oraz sprzyjanie dobremu stanowi fizycznemu i psychicznemu – opowiada Andrzej Kolwalski.

Jego zdaniem obecnie testowane są odmiany najbardziej ?oczywiste”. – Ale jestem przekonany, że z upływem czasu sprofilowanie się pojawi. Być może pojawią się odmiany dla sportowców, osób cierpiących na określone schorzenia – zastanawia się właściciel Sante. Jego zdaniem klasyczne płatki na tym nie stracą. – Ten rozwój nie powinien zagrozić ?rodzinnemu” charakterowi płatków i musli – dodaje.

Jego firma już teraz szczyci się szeroką ofertą żywności funkcjonalnej, m.in. wzbogaconej (np. marki Alpro Soya), niskoenergetycznej (linia Dietto) a także wysokobłonnikowej, niskosodowej i nie zawierającej cholesterolu.

www.portal spożywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>