Dermatolog: Wypadanie włosów może być pierwszym objawem choroby.

Wypadające włosy mogą sygnalizować niedobory, złą dietę, a nawet być pierwszym objawem choroby – tłumaczy w rozmowie z PAP dermatolog dr Dorota Kwiatkowska. Często przyczyną tego problemu jest stres. Jak przypomina dr Dorota Kwiatkowska, wypadanie włosów jest czymś naturalnym. Każdy z nas dziennie traci do 100 włosów. Jednak, gdy pacjent zgłasza się do dermatologa z problemem nasilonego wypadania włosów należy zwrócić uwagę na takie objawy, jak złuszczanie skóry, czy nadmierny łojotok, które mogą do tego predestynować. Kuracja powinna przynieść poprawę, również w odniesieniu do kondycji włosów. Czytaj dalej

Medycyna komórkowa Dr Ratha- mam siwe włosy, które wypadają garściami!

Witam, chciałabym prosić, aby poradził mi Pan, jakie witaminy i minerały należałoby przyjmować w sytuacji, gdy w wieku 30 lat mam bardzo siwe już włosy, które do tego wypadają garściami(od porodu minął rok). Skóra twarzy także ostatnio jakby się mocno postarzała, a i wybija się nabyta w ciąży ostuda. Bywam bardzo często przemęczona i żyję w ciągłym stresie. Wiem, czym jest medycyna komórkowa i zapoznałam się już z programami dra Ratha. Proszę o dobranie dla mnie preparatów’ jak również przesłanie formularza dla klubowiczów.
Załączam pozdrowienia, B.E. Czytaj dalej

FDA zatwierdził do użycia nowej generacji lek w leczeniu raka piersi.

Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków (FDA) dopuścił do użycia w leczeniu raka piersi nowy preparat będący połączeniem przeciwciała z chemioterapeutykiem – informuje AP. Jest on bardziej skuteczny, a jednocześnie powoduje mniej działań niepożądanych.
Lek, który okrzyknięto inteligentną bombą farmakologiczną, opracowała firma Genentech, od lat specjalizująca się w nowej generacji lekach biotechnologicznych. Preparat działa w ten sposób, że dostarcza chemioterapeutyk bezpośrednio do komórek rakowych. Obecnie stosowana chemioterapia polega na tym, że wprowadza się ją do całego organizmu chorego. Wywołuje to liczne skutki uboczne, np. nudności, wymioty i wypadanie włosów, bo oprócz komórek rakowych niszczone są również te, które są zdrowe. Stąd liczne dolegliwości, na które cierpi wielu chorych podczas chemioterapii. Selektywne działanie nowego leku udało się uzyskać dzięki połączeniu chemioterapeutyka z przeciwciałem monoklonalnym blokującym nadekspersję onkogenu HER-2. Mutacja ta jest odpowiedzialna za wyjątkowo agresywną postać raka piersi występującą u 20 proc. kobiet. Kobiety te od wielu lat leczone są lekiem o nazwie trastuzumab firmy Roche zwierającym swego rodzaju przeciwciało. Czytaj dalej

Mam 34 lata. Czas najwyższy zadbać o zdrowie! List od Magdy.

Szanowny Panie Doktorze! Trafiłam na Pańską stronę przez link zamieszczony na stronie ecomedicum Jerzego Maslanky. Po przeczytaniu jego książki zrozumiałam, że czas najwyższy zadbać o zdrowie. Mam 34 lata, mieszkam w Krakowie. Chciałabym prosić Pana o radę od czego zacząć odtruwanie organizmu i jak prawidłowo zdiagnozować występujące u mnie problemy ( głównie nerwowość, wypadanie włosów).
Czy dobrym pomysłem jest przeprowadzenie badań toksykologicznych? Jeśli tak, na czym one polegają i gdzie są przeprowadzane?
Z lektury „Od lekarza do grabarza” wynika, że podstawa zdrowia to harmonijny układ hormonalny. Podejrzewam, że mój taki nie jest. Jak można to sprawdzić? Czy istnieje jakaś internetowa baza lekarzy ” przyczynowców”? Będę wdzięczna za odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie: Magda S. Czytaj dalej

Proszę Pana o pomoc! Nie wiem jak się mam leczyć! List od Julii.

Witam Panie doktorze! Jak większość ludzi proszę Pana o pomoc, bo nie wiem do kogo mam się zwrócić? Najchętniej skorzystałabym z wizyty lekarskiej, ale niestety to drugi koniec Polski? Przedstawię pokrótce mój problem. Przeszłam 5 operacji, ostatnia miała miejsce dwa lata temu, po której byłam w głębokiej depresji na lekach uspokajających ?mianserin?, po operacji i prawdopodobnie silnej depresji włosy wypadały mi całymi garściami przez prawie 1,5 roku, co było powodem kolejnych stresów, a może nawet stanów depresyjnych (unikanie ludzi, niechęć do życia, smutek, płacz i wiele innych). Poradziłam sobie z wypadaniem włosów gdzieś około października zeszłego roku. Wydawało się, że wreszcie wszystko się poukłada, lecz zmiany w pracy i sytuacja, w której się znalazłam sprawiły, że przez kolejny dwa tygodnie (koniec listopada) żyłam w bardzo silnym stresie. Na początku grudnia wszystko się unormowało, lecz zaczęłam się źle czuć, byłam strasznie osłabiona, bolały mnie mięśnie, miałam zaczerwienione gardło. Czytaj dalej