Lek na trądzik może być nadużywany.

Roaccutane, najsilniejszy lek stosowany w leczeniu trądziku może między innymi powodować depresję. Dlatego niepokojące jest coraz częstsze stosowanie tego preparatu u młodych ludzi – czasami bez istotnej potrzeby – twierdzi brytyjski dermatolog Tony Chu, cytowany przez serwis „BBC News/Health”. Roaccutane zawiera substancję przypominającą witaminę A. Reguluje powstawanie wierzchniej warstwy skóry oraz wydzielanie łoju. W niektórych schorzeniach skóry jest jedynym skutecznym preparatem. Może jednak powodować poważne skutki uboczne – między innymi uszkodzenie płodu (ciąża jest przeciwwskazaniem do jego stosowania, a u leczonych w ten sposób kobiet w wieku rozrodczym konieczna jest bardzo skuteczna antykoncepcja – nawet jeszcze przez rok po zaprzestaniu przyjmowania preparatu). Innym poważnym skutkiem ubocznym może być depresja. Tymczasem doktor Chu obserwował pacjentów, którym rejonowy dermatolog przepisywał Roaccutane z powodu czterech czy pięciu krostek. Czytaj dalej