Byłam leczona duzymi dawkami sterydów…. list od Internautki.

Panie Doktorze!
W marcu i kwietniu ubiegłego roku byłam leczona dużymi dawkami sterydów( metypred, dexaven) z powodu pokrzywki i obrzęku. Od tego momentu mam problem z hipokalemią, co tydzień lub dwa mam kroplówki z potasem i często magnezem, poza tym zażywam jeszcze 3 razy dziennie Kaldyum. Jednocześnie zażywam leki przeciwhistaminowe (rupafin lub teltast, xyzal a do tego Xotepic lub ranigast dwa razy dziennie) , ponieważ zmagam się z wciąż z pokrzywką. Testy alergiczne z krwi nie wykazały alergii. Bardzo proszę o odpowiedź czy spotkał się Pan z takim przypadkiem, i czy ta hipokalemia może być jeszcze konsekwencją sterydoterapii czy może stosowania leków p/histaminowych. Czytaj dalej

Zaburzenia układu limfatycznego- list Anny do Anny.

Witaj Anno! Na zaburzenia układu limfatycznego zachorowałam mając 17 lat,a dziś mam 52 i doskonale Cię rozumiem jak to jest. Byłam młodą atrakcyjną dziewczyną z ogromnym kompleksem i wyglądem nóg. Dużo pracowałam nad sobą, aby nabrać pewności siebie. Leczyłam się długie lata w Lublinie u dr. B. -autorytetu w tej materii, pomógł mi na tyle,  że obrzęk się nie powiększa, a wręcz jest mniejszy niż kiedy byłam nastolatką. Prawdopodobnie urodzenie dzieci też się częściowo do tego przyczyniło. Jeśli chodzi o leczenie to tylko podkolanówki uciskowe, diosminex lub venotrex (bez recepty), śpię z nogami uniesionymi na specjalnej poduszce i masuję, aby nie doprowadzić do stwardnienia zastoiny. Czytaj dalej

Jak smakują potrawy w przestrzeni kosmicznej?

Dobrze przyprawione, pikantne potrawy są w przestrzeni kosmicznej wyjątkowo chodliwym towarem. Dzieje się tak, ponieważ wielu astronautów twierdzi, że w warunkach mikrograwitacji smaki są przytłumione. Stąd pociąg do ostrzejszych i bardziej cierpkich pokarmów niż te, które odpowiadałyby im na Ziemi. Czytaj dalej