Światowy Dzień Picia Mleka Szkolnego.

Zadaniem nas dorosłych jest pokazanie dzieciom w ciekawy sposób, jak ważne jest picie mleka i spożywanie mlecznych produktów – mówiła Agnieszka Maliszewska, dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka. – Właśnie dlatego przez zabawę uczymy najmłodszych i zachęcamy do picia mleka. Przeciętny Polak wypija tylko ok. 197 litrów mleka w ciągu roku. Dla porównania w krajach tzw. Starej Unii wypija się go dwa razy tyle. Dlatego Polska Izba Mleka stara się zwiększyć spożycie mleka poprzez działania promocyjne, m.in. takie eventy jak tej w Białymstoku.

Światowy Dzień Picia Mleka był też okazją do nagrodzenia tych szkół, w których dzieci chętnie piją mleko w ramach akcji Szklanka Mleka. Dlatego na mlecznym pikniku nie mogło zabraknąć programu „Mleko z klasą”, który dedykowany jest do uczniów szkół podstawowych. Partnerami białostockiego mlecznego eventu był Urząd Miasta Białystok, Policja oraz producenci mleka.
Całość została zrealizowana dzięki środkom z Funduszu Promocji Mleka.

portalspożywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>