Spożycie mleka w Polsce niskie!

Spożycie mleka w Polsce jest niskie – 185 litrów rocznie na osobę, wobec 350 litrów średnio w całej Unii Europejskiej. Dlatego jednym z ważniejszych zadań, jakie stawia sobie PIM jest promocja polskich produktów mlecznych w kraju i poza jego granicami – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.

- Oczywiście priorytetem dla nas jest cały czas rynek krajowy, gdzie konsumpcja mleka i przetworów jest na zatrważająco niskim poziomie. Zależy nam na tym, by w Polsce przywrócić kulturę picia mleka – dodaje dyrektor Izby.
- Mleko powinno nam towarzyszyć w codziennej diecie bez względu na wiek i status społeczny. Picie mleka może stać się modą, trzeba tylko nad tym pracować – uważa Agnieszka Maliszewska.

Główne uwarunkowania spadku spożycia mleka i jego przetworów wśród Polaków to zła jakość produktu, niesprzyjające czynniki ekonomiczne (podniesienie ceny produktu lub niski dochód w gospodarstwie domowym), opinia innych ludzi oraz odchodzenie z gospodarstw dzieci. Natomiast czynnikami warunkującymi wzrost spożycia produktów mleczarskich jest głównie jakość produktu, zwiększenie liczby osób przebywających w gospodarstwie domowym oraz preferencje własne. Istotnymi uwarunkowaniami są również: zaufanie do marki, przyzwyczajenia i nowe marki.

Badania zlecone przez PIM wskazują, że w połowie polskich rodzin spożywających mleko (45,2 proc.) zanotowano spadek spożycia, w 29 proc. – spożycie jest na stałym, nie zmienionym poziomie. Tylko w przypadku 25,8 proc. gospodarstw domowych konsumpcja mleka wzrosła.
www.izbamleka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>