Spada sprzedaż wódki w Polsce. Więcej wydajemy na whisky, gin i gotowe drinki.

Od sierpnia 2009 r. do lipca 2010 r. Polacy wydali ponad 10,3 mld zł na wódkę, czyli o 1,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Zdaniem przedstawicieli branży spadek detalicznej sprzedaży spowodowała m.in. podwyżka akcyzy na początku 2009 r. – informuje Parkiet.
Od sierpnia 2009 r. do lipca 2010 r. o prawie 24 proc., do ok. 578 mln zł, zwiększyła się wartość polskiego rynku whisky. W tym okresie o blisko 27 proc., do niemal 29 mln zł, urosły wydatki na koniaki. Z kolei na gin wydaliśmy więcej o ponad 6 proc. O rynek niszowych alkoholi, którego wartość szacuje się na 80 mln zł, chce powalczyć Stock Polska. Firma w dwa lata planuje zdobyć 15 – 20 proc. tego segmentu.

Jak informuje Parkiet zarówno CEDC, jak i Sobieski mają w ofercie nie tylko wódkę, ale też np. whisky i wino. Belvedere w ramach umacniania pozycji rynkowej sprzedaje czystą wódkę pod marką Krupnik.

Mimo znacznych zwyżek sprzedaży m.in.wina i whisky w ostatnim czasie, z walki o udziały w segmencie wódki nie zrezygnuje CEDC. W czwartym kwartale 2010 r. spółka zamierza rozpocząć w Polsce sprzedaż nowej wódki zaliczanej do tzw. średniej półki cenowej.

Parkiet, www.portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>