Spacerujesz – dłużej żyjesz.

Wystarczy dwu i pół godzinny spacer tygodniowo, aby wydłużyć swoje życie nawet o trzy lata. To również doskonały sposób na zachowanie zdrowia, nawet w przypadku osób z nadwagą – twierdzą naukowcy Harvarda. Warunkiem skutecznego marszu po zdrowie jest jego intensywność – specjaliści podkreślają, że nie może to być powolna przechadzka, a po parku szybki marsz. Największe korzyści z takiej formy aktywności czerpały osoby o prawidłowej masie ciała. Jednak jak wskazują badania, również osoby z nadwagą i otyłością mogą dzięki niemu zachować zdrowie. Dodatkowo, badacze wskazali, że osoby po przebytej chorobie nowotworowej czy problemami sercowymi dzięki prostym spacerom szybciej powracają do zdrowia.

„Musimy wreszcie zrozumieć jak ważny jest związek między zdrowiem, a aktywnością fizyczną. Nie można tego lekceważyć. Nawet niewielka ilość bardzo prostych ćwiczeń – jak np. zwykły spacer mogą korzystnie wpłynąć na jakość i długość życia” – podkreśla dr I-Min Lee. (PAP)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>