Siedem grzechów głównych… w odżywianiu!


Sam wiem jak trudno się utrzymać w rygorach zaleceń dietetycznych! Ile trzeba mieć sił wewnętrznych, by pokonać swoje słabości  w tej dziedzinie! Podniebienie „domaga” się o przyjemniejsze smakowo produkty, a one wcale nie są w każdym przypadku zdrowsze! Aby mieć motywację do wytrwania  w swoich poczynaniach, zapoznajmy się jakie popełniamy błędy w codziennym odżywianiu….. 


1/ZA DUŻO MIĘSA I TŁUSZCZU ZWIERZĘCEGO: nadmiar tłuszczu zwierzęcego jest przyczyną miażdżycy a wieprzowina jest bombą cholesterolową a jej spożywanie grozi chorobami serca i nowotworami piersi.


2/ZA MAŁO WARZYW I OWOCÓW: warzywa i owoce są najbogatszym źródłem  witamin oraz soli mineralnych, zawierają antyoksydanty, które przeciwdziałają nowotworom i starzeniu się organizmu.


3/ZA MAŁO POSIŁKÓW I WODY W CIĄGU DNIA: długie przerwy między posiłkami i jedzenie późnych kolacji sprzyjają odkładaniu się tkanki tłuszczowej , picie minimum 2 litrów płynów niegazowanych w ciągu dnia powoduje usuwanie toksyn z organizmu a także neutralizuje nieprzyjemny zapach z ust.


4/ZA DUŻO KALORII: ponad połowa pulchnych dzieci boryka się przez całe życie z otyłością,  jemy mniej niż nasi przodkowie, ale w ogóle nie ruszamy  się .


5/ZA DUŻO PUSTYCH KALORII(SŁODYCZE, „FAST-FOODY”); „fast-foody”, słodkie napoje gazowane, chrupki, batony sprzyjają otyłości.


6/ZA MAŁO UROZMAICONE POSIŁKI: urozmaicone posiłki uchronią nas przed zjadaniem nadmiaru szkodliwych substancji zawartych w żywności.


7/BRAK WIEDZY NA TEMAT ŻYWIENIA: my Polacy bez żadnego wypracowanego systemu jemy za tłusto, za dużo słodko, za słono(zamiast przypraw), za dużo mięsa, za mało błonnika, pijemy za mało odpowiednich płynów!


Gdybyśmy więcej czasu poświęcili na zdobywanie wiedzy na temat odpowiedniego odżywiania byłby to według mnie najważniejszy czynnik sprzyjający naszemu zdrowiu! Poproszę Państwa o wlasne komentarze do tych zaleceń i ich wpisywanie na mojej stronie!


 


 Tarnow, dnia 23.10.04 r.     Jacek Roik. jroik@manpol.net

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>