Rynek masła rośnie kosztem margaryny.

Polacy kupują coraz mniej margaryny – wynika z danych Nielsena. Wartościowo rynek wprawdzie urósł o 5 proc. do 1,51 mld zł, ale to zasługa wzrostu cen – pisze serwis parkiet.com.
Rynek masła rośnie zarówno wartościowo, jak i ilościowo

Inną tendencję można zaobserwować na rynku masła. Tutaj widać wzrost sprzedaży zarówno wartościowo, jak i ilościowo. W analizowanym okresie sprzedaż masła wyniosła ponad 75 mln kilogramów (wzrost o 0,5 proc.) o łącznej wartości ponad 1,46 mld zł (wzrost o 9,5 proc.). – czytamy w parkiet.com.

Na rynu margaryn karty rozdaje firma Unilever, która 32 proc. rynku produktów spożywczych w Polsce, a jej udział w rynku margaryn i miksów to 33,8 proc. (w ujęciu ilościowym). Znaczącym konkurentem Unilevera jest giełdowa Kruszwica, która ma ok. 29 proc. rynku.

www.parkiet.com, www.portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>