Rusza kampania „5 porcji warzyw i owoców lub soku”.

Zdrowie: kampania zachęcająca do jedzenia owoców i warzyw
Rusza kampania „5 porcji warzyw i owoców lub soku”, która ma zachęcić konsumentów do wprowadzania tych produktów do codziennej diety. Jej inicjatorem jest Krajowa Unia Producentów Soków – poinformowała PAP sekretarz generalny KUPS Barbara Groele.

Program „5 porcji warzyw i owoców lub soku” finansowany jest w 80 proc. z pieniędzy UE. Pozostałe 20 proc. kosztów kampanii będzie sfinansowane przez grupę Maspex. Kampania potrwa 2 lata – do końca 2010 roku. Na ten cel przeznaczone jest 2 mln euro.
Celem kampanii jest uświadomienie matkom (w wieku 25-49 lat oraz dzieciom (w wieku 3-13 lat) korzyści ze spożywania owoców, warzyw i soków.

„Zależy nam na uświadomieniu, że szklanka soku może zastąpić porcje warzyw” – podkreśliła Groele dodając, że w Polsce wypija się zaledwie 21 litrów soku rocznie na osobę podczas, gdy w Niemczech prawie 40 litrów.

Kampania „5 porcji warzyw i owoców lub soku” obejmie głównie działania informacyjno-edukacyjne, które będą prowadzone w całym kraju m.in. poprzez spoty telewizyjne, zamieszczane w prasie reklamy, artykuły sponsorowane, informacje w internecie.

„Chodzi o ukształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych, zwłaszcza u młodszych dzieci” – wyjaśniła Groele.

W opinii dietetyków, Polacy jedzą zbyt mało warzyw i owoców. W naszym kraju konsumuje się ok. 150 kg tych produktów, podczas, gdy w Europie Zachodniej 400 kg rocznie na osobę. Głównym ekspertem kampanii jest Instytut Żywności i Żywienia oraz Fundacja Promocji Zdrowia.

Z badań wykonanych w grudniu 2008 r. na potrzeby kampanii, wynika, że polskie kobiety i dzieci jedzą średnio 2 razy dziennie owoce i warzywa. Według ekspertów, jedzenie pięć razy dziennie tych produktów jest optymalne dla zdrowia.

Z badań wynika, że w polskich domach jada się przede wszystkim cztery gatunki owoców: jabłka, mandarynki, banany i pomarańcze, zaś z warzyw – marchewkę, ogórki, kapustę, pomidory i buraki. Produkty te zjadane są głównie w postaci surowej.

Do Krajowej Unii Producentów Soków należą m.in. Hortex, Tymbark, Agros, Marwit. AWY

PAP – Nauka w Polsce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>