Przeciwbólowe leki bez recepty – lepiej sprzedają się duże opakowania.

Rynek leków przeciwbólowych OTC (bez recepty) w 2012 roku rósł wartościowo. Jednak według danych IMS oraz Nielsen w ostatnim roku liczba sprzedanych opakowań leków spadła o ponad 5 procent.
- Wynika to przede wszystkim z faktu szukania przez konsumentów oszczędności, którzy wolą jednorazowo kupić większe, bardziej ekonomiczne opakowanie niż co jakiś czas kilka mniejszych – komentuje wyniki badania Tomasz Michalski z firmy Beckitt Benckiser. Jednocześnie zauważa zwiększenie sprzedaży wartościowej leków przeciwbólowych w kanałach pozaaptecznych, które do tej pory od lat wykazywał tendencje spadkowe. – To co w bieżącym roku sprawiło, że Polacy często decydowali się na kupno leków poza apteką to przede wszystkim podwyżki cen niektórych producentów leków, a także wzrost popularności dyskontów (Biedronka, Lidl) jako miejsc sprzedaży leków OTC – mówi Tomasz Michalski.

Szacuje się iż w całym 2012 roku rynek leków przeciwbólowych OTC osiągnie następujące wartości:
- kanał apteczny: wartość 570 mln zł (wzrost 3%);
- kanał pozaapteczny: wartość 303 mln zł (wzrost 5%);
- wolumen sprzedaży: ok. 150 mln opakowań (spadek 5%).

Z danych z wewnętrznych źródeł Reckitt Benckiser przygotowanych na bazie obserwacji danych historycznych i trendów rynkowych wynika, że:

• Rośnie popularność leków o wskazaniach na konkretny, specyficzny typ bólu np. pleców i kręgosłupa. Sprzedaż leków tego typu wykazuje najwyższą dynamikę wzrostu kosztem produktów „ogólnych”, na wiele rodzajów bólu;

LJX/rynekzdrowia.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>