Prozdrowotne artykuły mleczarskie coraz popularniejsze.

Żywność pro-zdrowotna to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów rynku spożywczego. Jest coraz chętniej kupowana przez konsumentów. Dotyczy to zwłaszcza artykułów mleczarskich – czytamy w serwisie TVP Rolna.Jak podaje redakcja rolna TVP, Marcin Hydzik ze Związku Polskich Przetwórców Mleka uważa, że sektor żywności probiotycznej jest na topie. Zamieszczenia na etykiecie produktu lub w reklamie tzw. oświadczenia żywnościowego jest dobrowolne, ale nie dowolne. Za to informacją o wartościach prozdrowotnych muszą stać badania naukowe. Takie rygorystyczne przepisy obowiązuje zresztą w całej Unii Europejskiej.

Izabella Tańska, doradca ds. prawa żywnościowego tłumaczy, że umieszczenie takiej treści, na przykład ?wapń wzmacnia kości” albo ?sterole roślinne obniżają poziom cholesterolu” wiążą się ze spełnieniem wielu wymogów. Przede wszystkim główny warunek to jest taki, że taka treść musi być uzasadniona naukowo.

Tyle teorii, a praktyka bywa inna. Producenci bardzo często zamieszczają informacje, które nie mają pokrycia w rzeczywistości tylko po to, aby zwiększyć sprzedaż. TVP Rolna

www.portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>