„Profast”- to dieta niskowęglowodanowa!

Amerykanie przodują na świecie jeżeli chodzi o badania nad wpływem odzywiania na nasze zdrowie! Z drugiej strony mają w swoim gronie „super-grubasów”! Ale wybór sposobu odżywiania należy niestety od nas samych! Lekarz moze być tylko  Przyjacielem i doradcą w tych sprawach o ile oczywiście Pacjent zechce coś w swoim życiu codziennym zmienić jak wyjdzie z gabinetu! Nie jest w stanie zaglądnąć do każdej kuchni swojego Pacjenta! Proszę się zapoznać z dalsza częścią tego felietoniku! Jakie są najnowsze tendencje w zasadach odżywiania? Ile trzeba kalorii mniej spożywac codziennie aby schudnąc 0,5 kg w ciągu tygodnia?

NHANES – amerykańska jednostka zajmująca się zdrowiem i żywieniem –
porównała skład pożywienia stosowanego przeciętnie w latach 1971 – 1974 i
1999 – 2000.
Okazało się, że procentowy skład spożywanego w obu okresach białka praktycznie się nie zmienił, ilość spożytego tłuszczu zmieniła się nieznacznie (spadła o ok. 3%). Główny czynnik zmian polega na wzroście spożywanych węglowodanów: dla mężczyzn z  45% do 52%, a dla kobiet z 42% do 49. Najważniejsze jednak jest to, ze wzrosła też ilość spożywanych kalorii: u kobiet  z 1542 kalorii dziennie do 1877 kalorii dziennie i u mężczyzn z
2450 kalorii dziennie wzrosła do 2618 kalorii.
Z drugiej strony ustalono, ze utrata wagi o pół kilo wymaga niedoboru 3500 kcal. A więc by schudnąć 0,5kg w ciągu tygodnia, należy ograniczyć spożywanie dzienne kalorii o 500 kcal.
Źródło:  The Impact of Controlled-Carbohydrate Nutritional Approaches on
Weight and Health” Mary C. Vernon + współautorzy, opublikowane na łamach
www.medscape.com dn. 6.08.2004 r  p.s. dlatego system odchudzania przy pomocy diety „PROFAST” jest zgodny z najnowszymi zaleceniami Nauk Żywieniowych! 


Tarnow, dnia 29.09.04 r.      Jacek Roik , jroik@manpol.net 





 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>