Producenci żywności nie będą mogli reklamować się w przedszkolach.

Biuro edukacji wydało kategoryczny zakaz prowadzenia wszelkich form reklamy na terenie stołecznych placówek oświatowych. To oznacza koniec prezentów, jakie firmy marketingowe od kilku lat wysyłają do warszawskich przedszkoli.

Raz, czasem dwa razy w roku do rodziców przedszkolaków trafiała atrakcyjna paczka z próbkami produktów dla dzieci: soczków, dżemów, słodyczy, kosmetyków. Prezenty dostawały trzylatki na „przywitanie”, były też upominki z okazji mikołajek. Wszystko pięknie zapakowane, ze specjalnie przygotowanym na tę okazję poradnikiem dla rodziców, w którym aż roi się od reklam – czytamy na portalu gazeta.pl.

Dyrektorzy przedszkoli podpisywali z dystrybutorem upominków specjalne umowy, na podstawie których paczki trafiały do rodziców i ich dzieci. Jak się okazuje, bezprawnie – informuje gazeta.pl.

I choć dyrektorzy przedszkoli tłumaczą, że paczki zawsze przekazywali rodzicom, a nie dzieciom, władze edukacyjne miasta uważają, że takie praktyki są niedopuszczalne. Lada dzień do wszystkich placówek trafi specjalne pismo w tej sprawie.

- Nie wyrażamy zgody na żadną formę reklamy w publicznych placówkach oświatowych – mówi portalowi dyrektorka stołecznego biura edukacji Jolanta Lipszyc. – Przedszkole czy szkoła nie jest miejscem na prowadzenie marketingu. Będziemy tego pilnować, a dyrektorzy będą z tego rozliczani.

 

www.portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>