Polski rynek żywności ekologicznej jest wart dziś przynajmniej 70 milionów euro.

Dane dotyczące wielkości rynku żywności ekologicznej w Polsce są dosyć niedokładne. Szacunki wahają się znacznie, nawet dziesięciokrotnie. Zakładam jednak, że wartość tego rynku to dziś przynajmniej 70 milionów euro – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Anna Krzemińska, prezes ecoplus International Polska Sp. z o.o.
Rynek ekologicznej żywności w Polsce budzi coraz większe zainteresowanie austriackich bioproducentówi. – Polski konsument jeździ po świecie i podąża za światową modą na zdrowy tryb życia. Nasi klienci dostrzegają te zmiany i podejmują decyzję o wejściu na polski rynek. Interesują się nim nie tylko producenci żywności ekologicznej, ale także segmentu premium, dotychczas zarezerwowanego dla lokalnego konesera – mówi Anna Krzemińska.

W 2007 roku przeciętny Austriak wydał na ekożywność 89 euro, a wartość rynku żywności ekologicznej wyniosła 739 mln euro. W Polsce wskaźniki te są dużo niższe, niemniej austriaccy eksporterzy dostrzegają potencjał naszego rynku.

- Na razie popyt na ekologiczną żywność na Zachodzie utrzymuje się na wysokim poziomie. W Niemczech spadł jedynie o 1,1 proc., w Polsce obserwuję jedynie mniejszy przyrost liczby nowych klientów – mówi Patryk Czarnowski, właściciel firmy BioNatura. Również Anna Krzemińska jest spokojna o przyszłość rynku ekożywności w Polsce. – Segment premium, do którego w Polsce zalicza się również produkty ekologiczne, od kilku lat odnotowuje dwucyfrowy wyrost. Oczywiście w dobie kryzysu rośnie sprzedaż tańszych produktów, czy marek własnych, ale nie można zapomnieć o czynniku psychologicznym – dobre jedzenie jest stosunkowo niedrogim i dzięki temu wciąż dostępnym ?małym luksusem’. Austriackie firmy słusznie już dziś przedstawiają swoją ofertę na polskim rynku – uważa prezes ecoplus.

Ecoplus International Polska jest firmą doradczą typu non-profit. Właścicielem Spółki jest publiczna Agencja Rozwoju Regionalnego Kraju Związkowego Dolna Austria ecoplus. Działalność ecoplus Int. Polska obejmuje pośrednictwo w wyszukiwaniu partnerów handlowych dla spółek polskich i dolnoaustriackich, organizację targów i spotkań biznesowych, a także sporządzanie analiz rynkowych. Branża spożywcza obok technologii ochrony środowiska i budownictwa ekologicznego należy do głównych obszarów zainteresowań firmy.

Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>