Polacy negatywnie oceniają dodatki do żywności.

Polacy zaczynają świadomie kupować produkty spożywcze. Ich decyzje zakupowe są podyktowane już nie tylko ceną, przyzwyczajeniami, ale coraz częściej także składem produktów, w tym zawartością dodatków do żywności.

Z badań przeprowadzonych przez Pracownię Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTY wynika, iż zdecydowana większość Polaków (77%) zwraca uwagę na zdrowy sposób odżywiania. Polacy nie tylko starają się zdrowo odżywiać, ale także kupować świadomie. 63% przywiązuje wagę do składu wkładanych do koszyka produktów spożywczych.

Polacy negatywnie oceniają zawartość dodatków do żywności w składzie produktów spożywczych. 69% Polaków zwraca uwagę na obecność dodatków w produktach. Za najbardziej newralgiczne substancje dodatkowe uważają glutaminian sodu i inne wzmacniacze smaku, tłuszcze utwardzone, barwniki oraz aromaty. Obecność glutaminianu sodu i innych wzmacniaczy smaku w produktach negatywnie ocenia 81% badanych, tłuszczów utwardzonych 75%, barwników 73%, a aromatów 56%.

Polacy unikają produktów zawierających dodatki do żywności głównie dlatego, że uważają je za niezdrowe – 78%. Stronią od dodatków, gdyż preferują produkty naturalne (38%), a także dlatego, iż ich zdaniem substancje dodatkowe używane są do produktów gorszej jakości (12%). Aż 84% Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkt bez dodatków do żywności.

Pierwszą marką spożywczą w Polsce, która zdecydowała się wyeliminować ze swojego asortymentu jednocześnie 5 rodzajów dodatków do żywności jest FRoSTA. Marka dostosowuje się do preferencji Polaków i usuwa ze składu produktów wzmacniacze smaku, barwniki, aromaty, tłuszcze utwardzone i skrobię modyfikowaną. Polityka 100% naturalnego smaku FRoSTY polega na zastąpieniu substancji dodatkowych do żywności naturalnymi składnikami.

Badanie zostało przeprowadzone przez Pracownię Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTA Sp. z o. o. w 2011 r. na reprezentatywnej próbie Polaków (n=1023).

Więcej informacji udziela:
Katarzyna Berlińska
Kolterman Media Communications
kom. 509 922 081
e-mail: k.berlinska@kmc-pr.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>