Papierosy znikają z bilbordów reklamowych we Francji.

Na wiszącej w metrze i na ulicach francuskich miast reklamie męskich perfum Diora widnieje czarno-białe zdjęcie młodego Delona pochodzące z 1966 roku. Fotografia pozornie ta sama, ale – jak pisze dziennik „Le Parisien” – brak jej jednego szczegółu: trzymanego przez aktora papierosa. Miejsce po nim graficy wypełnili na czarno, kolorem koszuli Delona. Jak się okazuje, producent wyretuszował oryginalne zdjęcie gwiazdora w obawie przed karą za promocję wyrobów tytoniowych.

To już kolejny we Francji przypadek usunięcia papierosów z reklam w imię walki z paleniem tytoniu. W ostatnim czasie ofiarą podobnego fotograficznego retuszu na plakatach padły fajka pana Hulot z filmu Jacques’a Tatiego oraz papieros Audrey Tautou z filmu o Coco Chanel.

Przyczyną tych zabiegów jest obowiązujące od 1991 roku we Francji prawo zakazujące wszelkiej, nawet pośredniej reklamy wyrobów tytoniowych w miejscach publicznych. Niektórzy komentatorzy krytykują to jako przesadę i niepokoją się, że stosowanie tego zakazu np. do afiszy filmowych prowadzi do zniekształcania autentycznych obrazów.

www.portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>