Mocne serce i zdrowe płuca ułatwiają naukę.

Uczniowie o zdrowych sercach i płucach uzyskują lepsze oceny – ogłoszono podczas 120. dorocznego zjazdu American Psychological Association w Orlando na Florydzie. Jak wykazały badania naukowców z University of North Texas, wydolność układu krążenia i oddychania była jedynym czynnikiem, który wpływał na wyniki uzyskiwane w czytaniu i matematyce zarówno u dziewcząt, jak i chłopców. Badanie uwzględniało także status socjoekonomiczny, samoocenę i wsparcie rodziny oraz przyjaciół.

Badania objęły 1211 uczniów z pięciu teksaskich szkół w wieku średnio 12 lat. Dziewczynki stanowiły 54 proc.

Jak zauważa współautor badań, prof. Trent A. Petrie, uzyskane wyniki to kolejny dowód na to, jak ważne jest zaangażowanie szkół w zachęcanie uczniów do aktywności fizycznej.(PAP)

PAP/Rynek Zdrowia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>