Lizaki wzbogacane witaminami w aptekach.

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Bałtyk pod koniec stycznia rozpoczną produkcję suplementów diety. – Podpisaliśmy umowę z firmą farmaceutyczną, na zlecenie której będziemy produkować lizaki wzbogacone witaminami – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marta Pieklik, główny technolog w ZPC Bałtyk. Szefostwo firmy planuje również wprowadzenie na rynek innych wyrobów funkcjonalnych, prowadzi rozmowy z dystrybutorami. Lizaki będą sprzedawane w aptekach pod logo firmy farmaceutycznej. – Na razie nie chcemy zdradzać, co to za firma – mówi Marta Pieklik. Jeśli współpraca będzie się dobrze rozwijać, ZPC Bałtyk poszerzy ofertę o kolejne wyroby. W tym celu prowadzone są rozmowy z kilkoma firmami zajmującymi się dystrybucją suplementów diety czy żywnością funkcjonalną. Można przypuszczać, że współpraca z dystrybutorami takiego asortymentu pozwoli na dotarcie wyrobów do szerszego grona konsumentów oraz podział kosztów marketingowych.

Następnym nowym produktem prozdrowotnym opracowanym z Politechniką Gdańską są galaretki z soku z aronii i jagody kamczackiej oblane czekoladą. W ten sposób Bałtyk jako pierwsza firma cukiernicza w Polsce wykorzysta w produkcji słodyczy fenomen naturalnych prozdrowotnych właściwości czekolady i soku z aronii. Używane w procesie produkcji naturalne składniki są bogate w antyoksydanty zwalczające wolne rodniki, a przez to mają znaleźć zastosowanie w profilaktyce nowotworowej.

- Wyroby będziemy klasyfikować jako środki spożywcze specjalnego przeznaczenia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marta Pieklik.
ZPC Bałtyk podejmując się nowych działań, wykorzystał posiadane linie produkcyjne co znacznie obniżyło koszty wprowadzenia nowości na rynek.

Większe koszty naturalnych surowców i dodatków będą jednak skutkowały wyższymi cenami prozdrowotnych cukierków. Jednak firma nie boi się wyzwań i liczy na sukces.

- Polacy coraz większa wagę przywiązują do wysokiej jakości żywności i jej właściwości zdrowotnych. Liczymy w związku z tym na zainteresowanie naszymi produktami – podsumowuje Marta Pieklik.

Weronika Pietrykowska, www.portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>