Lek na kaszel zastępuje dopalacze?

Bydgoscy lekarze alarmują, że do Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego im. Brudzińskiego co tydzień trafia kilku nastolatków zatrutych lekiem na kaszel. Według Danuty Kurylak, zastępcy dyrektora do spraw lecznictwa w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym im. Brudzińskiego, średnio dwa, trzy razy w tygodniu lecznica przyjmuje młode osoby, które zatruły się Acodinem – informuje „Gazeta Pomorska”.

Zdaniem Kurylak niektóre przypadki są naprawdę poważne, objawy przypominają nieco ciężkie zatrucie alkoholem. Specjaliści zaznaczają, że Acodin powoli zastępuje zdelegalizowane w listopadzie ubiegłego roku dopalacze. Zawarty w leku związek DXM powoduje halucynacje. Więcej: www.gazetapomorska.pl

Gazeta Pomorska/Rynek Zdrowia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>