Kupujmy żywność od Rolników z małych gospodarstw!

Meatrix dociera do Europy!
BRUKSELA, BELGIA – Meatrix, najpopularniejszy w historii internetowy film z przesłaniem może teraz być oglądany w kilku językach europejskich na stronie www.themeatrix.com/eu. Europejska Kampania Meatrixa została wszczęta przez Światowe Centrum Akcji na Rzecz Środowiska ( Global Resource Action Center for the Environment – GRACE) i Public Citizen.
W czterominutowej parodii filmu Matrix występuje Leo, młody prosiak, który wierzy, że żyje na sielskiej farmie rodzinnej, do czasu, gdy zostaje zaczepiony przez odzianego w długi płaszcz byka o imieniu Moopheus, który wyjawia mu ohydną prawdę o hodowli zwierząt na farmach przemysłowych….

“Używamy humoru by wzbudzić zainteresowanie poważnym kryzysem, który dotyka naszego systemu żywnościowego,” powiedziała Alice Slater, prezes Światowego Centrum Akcji na Rzecz Środowiska (GRACE), amerykańskiej organizacji, która, razem z internetową firmą, designerską Free Range Graphics wyprodukowała film. “Na początku, ludzie śmiali się. Lecz potem, zaczęli poważnie myśleć o tym jak produkowana jest żywność, którą spożywają. Ludzie z całego świata mówią nam, że zmienili swoje nawyki żywieniowe po obejrzeniu tego filmu,” dodała.Film otrzymał kilka międzynarodowych nagród i zyskał popularność od Kanady po Polskę i Japonię. Ze względu na wielkie zainteresowanie, GRACE i Public Citizen wszczęły Europejską Kampanie Meatrixa. Do filmu wykonano dubbing w czterech europejskich językach – francuskim, hiszpańskim, polskim, i katalońskim; oraz napisy w ośmiu językach – duńskim, holenderskim, niemieckim, greckim, węgierskim, włoskim, rosyjskim, i rumuńskim. Dostępne są również zawiadomienia o akcjach europejskich i informacje źródłowe w tych językach. Wkrótce pojawią się wersje w kolejnych językach. Public Citizen i GRACE mają nadzieję, że wersja europejska wspomoże wzrastające międzynarodowe przedsięwzięcie na rzecz sprawiedliwej i zrównoważonej polityki rolnej
Anna Witowska, reprezentująca organizację Public Citizen w Polsce, wierzy, że „Meatrix używa popularnego medium, jakim jest internet do propagowania swojego przesłania o bezpiecznej, czystej, i pełnowartościowej żywności. Mamy nadzieje, że ludzie w całej Europie obejrzą go i zechcą coś zmienić, na przykład będą kupować żywność wyprodukowaną lokalnie od rolników, prowadzących gospodarstwa na małą skalę.”
Po zakończeniu filmu, widzowie są kierowani do stron akcji, gdzie mogą dowiedzieć się jak walczyć z farmami przemysłowymi i wspomagać małe farmy rodzinne. Europejski Meatrix można oglądać na stronie www.themeatrix.com/eu/. Światowe Centrum Akcji na Rzecz Środowiska (GRACE) pracuje nad stworzeniem nowych powiązań między badaniami, polityką i społecznościami działającymi oddolnie dla zachowania przyszłości planety i ochrony jakości środowiska. Public Citizen jest pochodzącą z USA organizacją konsumencką, która współpracuje z konsumentami, działaczami na rzecz ochrony środowiska i rolnikami rodzinnymi na świecie promując wsparcie dla zrównoważonych systemów żywnościowych. Wejście na strony akcji: www.themeatrix.com/eu/action.html
Kontakt: Anna Witowska Public Citizen Polska
Phone : +48 14 642 21 27 witowska@yahoo.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>