Kulturystom rośnie biust.

Przyjmowane przez entuzjastów body building suplementy mogą powodować ginekomastię – czyli powiększanie się piersi – informuje serwis „BBC News-Health”. Brytyjscy chirurdzy coraz częściej mają do czynienia z mężczyznami, u których powiększają się piersi. Na przykład w Singleton Hospital tacy pacjenci pojawiali się kiedyś raz w tygodniu, a teraz – codziennie.

Ginekomastia samo w sobie nie jest groźna, choć dotąd była obserwowana raczej u mężczyzn w wieku dorastania lub jako skutek uboczny leków. Jednak leżące u podłoża zjawiska zaburzenia hormonalne związane z kulturystycznymi odżywkami mogą na przykład zwiększać ryzyko raka jąder. Co więcej, przyczyną zaburzeń są suplementy i steroidy przyjmowane, by wyglądać bardziej męsko i muskularnie. Takie działanie może mieć zdaniem lekarzy nawet całkowicie legalna i pozornie niewinna kreatyna w tabletkach. PMW

PAP – Nauka w Polsce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>