Konsumenci przeceniają ekologiczną żywność.

Konsumenci widzą wiele zalet w żywności ekologicznej i są w stanie dużo więcej za nią zapłacić w porównaniu z żywnością produkowaną tradycyjnymi metodami – wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców z Cornell University. Badacze odkryli, że konsumenci są w stanie zapłacić o 23,4 proc. więcej za ekologiczną żywność niż za te same produkty nieoznaczone jako ekologiczne – podał serwis LiveScience.

W ramach badania przeprowadzonego przez Wan-chen Jenny Lee, Mitsuru Shimizu, Kevina Kniffina i Briana Wansinka 115 osób miało oceniać trzy pary produktów. Jeden z produktów był oznaczony jako ekologiczny, a drugi nie, choć oba jogurty, opakowania ciastek czy chipsów były identyczne.

Konsumenci nie byli w stanie rozróżnić produktów, ale oceniali te ekologiczne lepiej pod względem zawartości tłuszczu, składników odżywczych czy smaku. Takie podejście tłumaczy, dlaczego konsumenci chcą płacić więcej za ekologiczne produkty niż za tradycyjne.

„Okazało się, że ludzie oceniają te produkty jako lepsze pod każdym względem i dlatego deklarują, że mogą za nie więcej zapłacić – powiedział Shimizu. – Ten efekt jest silniejszy wśród osób, które rzadko kupują ekologiczne produkty i wśród tych, które nie przykładają wagi do etykiet”.

Naukowcy ostrzegają, że konsumenci powinni przyglądać się uważnie także ekologicznym produktom. „Ekologiczne produkty nie muszą być tak dobre i wartościowe, jak się wydaje” – podkreślił Shimizu. (PAP)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>