Koniec epoki białego chleba!

W lipcu dobiegła końca jedna z najdłuższych batalii w historii odżywiania. Według Nielsen Company w amerykańskich supermarketach sprzedaż chleba pszennego w okresie 52 tygodni w ujęciu dolarowym po raz pierwszy przewyższyła sprzedaż białego chleba. Można to nazwać zwycięstwem zdrowego odżywiania się, ale aspekty odżywcze nie mówią wszystkiego o tej odmianie smaków – pisze „The Washington Post „. Przez lata, a właściwie przez całe tysiąclecie, ludzie woleli biały chleb od jego ciemniejszego, razowego odpowiednika.

(…)

Jednak – jak pisze „The Washington Post ” – w nowym świecie rozpasanego konsumeryzmu nie ma miejsca na standardowy biały chleb z supermarketu. Zapomnijmy o jego wartościach odżywczych o statusie symbolu postępu technologicznego. On nie ma żadnej interesującej historii do opowiedzenia. Nie ma w sobie pierwiastka lokalnego. Strzegący tradycji, konserwatywni piekarze nigdy by na niego nie spojrzeli.

W swojej książce „W obronie jedzenia; Manifest obżartucha”, Michael Pollan deprecjonuje produkty takie jak Wonder Bread, nazywając je „substancjami jedzeniopodobnymi”. Nie są autentyczne. Nie mają pochodzenia.

Z chlebem razowym jest zupełnie inaczej. Smakuje lepiej niż 20 lat temu. Świadczy o wyrobieniu twojego podniebienia, zamiłowaniu to zróżnicowania i konsystencji. Pokazuje, że preferujesz dobre produkty, które niosą ze sobą prawdziwą wartość.

Biały chleb należy do odchodzącej epoki węglowodanów. Współczesność ma smak razowca. Im ciemniejszy chleb, tym większe szanse na oświecenie.

onet.pl za The Washington Post , www.portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>