Kończy się era Coca-Coli i Pepsi?

Od końca ubiegłego wieku sprzedaż Coca-Coli spadła w Stanach o jedną czwartą, a Pepsi – aż o 40 proc. Koncerny ratują się, kupując na potęgę producentów wody i napojów funkcjonalnych – informuje gazeta.pl. Drastyczny spadek sprzedaży coli jest związany ze zmianami nawyków żywieniowych Amerykanów, którzy mają największy współczynnik otyłości na świecie. Jak informuje gazeta.pl, w ubiegłym tygodniu The Coca-Cola Co. podpisała umowę z firmą Fair Oaks Farms Brands o dystrybucji napoju Core Power. To mleczny napój regeneracyjny dla sportowców, w którym znajduje się 20 proc. serwatki i 80 proc. kazeiny, podobnie jak w mleku. Do niedawna informacja, że The Coca-Cola Co. dystrybuować będzie serwatkę, spowodowałaby śmiech. Dziś to już nie dziwi – giganci rynku napojów gazowanych wchodzą w nowe obszary rynku, kompensując sobie gwałtowny spadek sprzedaży ich sztandarowych produktów – ocenia gazeta.pl.

Serwis podaje, że szczyt sprzedaży Coca-Coli i Pepsi-Coli przypadł na 1998 rok. Od tego czasu jest coraz gorzej – do ubiegłego roku sprzedaż Coca-Coli spadła o 24,3 proc., zaś Pepsi aż o 39,3 proc. Tym samym spożycie klasycznej Coke cofnęło się do poziomu z 1991 r., a Pepsi do początku lat 80. Nie pomogło wprowadzenie kolejnych odmian (Vanilla Coke, Coke with Lime, Pepsi Max) ani wersji bezcukrowych – czytamy w gazeta.pl. , Rynek Spożywczy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>