Gesty pomagają uczyć się matematyki.

Abstrakcyjne gesty pomagają dzieciom w nauce matematyki – informuje pismo „Psychological Science”. Jak twierdzą psycholodzy z University of Chicago, ośmiolatki lepiej rozumieją matematyczne reguły, jeśli mogą używać zarówno mózgów, jak i rąk. W prowadzonych przez nich badaniach dzieci uczyły się rozwiązywać równania w rodzaju „4+2 + 6 = _ + 6″ ustawiając palce złożone w kształt litery V pod dodawanymi cyframi, a następnie przenosząc palce w wolne miejsce, gdzie trzeba było wpisać sumę.

Jak twierdzą autorzy badań, taka gestykulacja ułatwia dzieciom dokonywania uogólnień. Abstrakcyjne gesty są nawet skuteczniejsze niż manipulowanie obiektami i dotykanie ich. Dzieci, które zachęcane były do manipulowania magnetycznymi cyferkami i przesuwania ich wolniej uczyły się ogólnych zasad matematycznych niż rówieśnicy, którzy gestykulowali w czasie zajęć. Zdaniem naukowców może to wynikać z tego, że za bardzo koncentrowały się na samych obiektach i umykała im istota problemów. (PAP)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>