Gdzie szukać żelaza?


Niedobór żelaza we krwi o wiele częściej występuje w organizmach kobiet niż mężczyzn! Wiąże się to przede wszystkim z utratą żelaza w okresie miesiączki. Są zalecenia, aby każda miesiączkująca kobieta uzupełniała te niedobory w sposób systematyczny! Niedawno bo 4 czerwca 2005 roku napisałem felieton pt. „Gdy brakuje żelaza”, który można odszukać w Archiwum na mojej stronie www. Przypomniałem w tym materiale jakie możemy odczuwać dolegliwości z powodu niedoboru tego makroelementu! Jakie są dzienne normy zapotrzebowania na żelazo przez Kobiety? – między 16-51 rokiem życia 15 mg, kobiety po menopauzie-10 mg, kobiety w ciąży- 30 mg oraz kobiety karmiące piersią-15 mg . A teraz podam zawartość żelaza w przeliczeniu na 100 g produktu spożywczego…..


Produkty zbożowe: płatki zbożowe-2 mg, pieczywo ciemne- 2,5 mg, pieczywo graham- 2,3 mg. Ryby i owoce morza: małże- 24 mg, ślimaki- 10,6 mg, ostrygi- 6,5 mg , sardynki- 3,2 mg . Suche owoce: migdały-4,2 mg, orzechy ziemne- 2 mg, suszone śliwki- 2,9 mg, suszone figi- 3 mg . Zielone warzywa: buraki- 3 mg, szpinak- 4 mg, pietruszka(korzeń)- 3,5 mg . Mięso: polędwica wolowa- 3,1 mg, zając- 3,8 mg . Podroby: wątróbka- 8 mg, nerki- 5,7 mg, móżdżek- 2,8 mg . Inne: kakao- 10,7 mg, czekolada- 2,2 mg . Należy zbadać od czasu do czasu poziom żelaza we krwi i później systematycznie uzupełniać jego braki! A zawsze Kobieta powinna udać się na badanie ginekologiczne! Ja często korzystam z preparatu homeopatycznego Ferrum Lehning nr 29.


 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>