„Gazeta Polska Codziennie”: Rzecznik broni pacjentów.

Rzecznik Praw Pacjenta Krystyna Kozłowska bierze pod lupę sprawę przychodni zamykających drzwi do poczekalni przed pacjentami, którzy od świtu stoją w kolejce po numerek do lekarza. To efekt publikacji „Gazety Polskiej Codziennie”. RPP podjął działania wyjaśniające związane z opisanym przez państwa problemem i wystąpił o wyjaśnienia do przychodni – poinformowała „GPC” rzecznik prasowa RPP Karolina Laskowska.

Jak donosiła 2 tygodnie temu „Codzienna”, przychodnie przestały wpuszczać pacjentów do ciepłych holi przed otwarciem placówek, tłumacząc, że „takie są przepisy” albo że „ginie sprzęt”.

W efekcie starsi i chorzy ludzie, już od 5 rano ustawiający się po numerek do lekarza, byli zmuszeni godzinami czekać na mrozie czy w zimnie – relacjonuje „GPC”, która dostała takie sygnały od pacjentów z Warszawy, Wrocławia, Poznania i Bydgoszczy.

Laskowska przypomina też, że wszelkie nieprawidłowości, a także problemy – jak np. wyznaczanie jednego konkretnego dnia na rejestrację lub niezapewnienie pacjentom możliwości telefonicznego zapisania się do lekarza – należy zgłaszać do Biura RPP. (PAP)

rda/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>