Eksport polskiej żywności przez sieci handlowe sięgnie 3 mld zł.

Polskie produkty spożywcze cieszą się uznaniem na całym świecie. Duży udział mają w tym nasze sieci handlowe, które eksportują coraz więcej polskich produktów. Do popularności naszych artykułów za granicą przyczyniają się również mieszkający tam rodacy – informuje Dziennik Gazeta Prawna. Największą światową popularność zdobyły m.in. pasztety, soki z marchwi, ogórki kwaszone, śledzie, słone paluszki, jabłka, kiełbasa krakowska i nasza wódka. Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna zagraniczni konsumenci wybierają polskie produkty z dwóch powodów. Wabikiem jest niska cena i dobra, ekologiczna jakość. Artykuły spożywcze eksportują polskie oddziały dużych sieci handlowych: Tesco na Wyspy Brytyjskie, Biedronka do Portugalii, Lidl do Niemiec i innych państw, a także bezpośrednio sami producenci lub firmy, które wyspecjalizowały się w sprzedaży żywności za granicę.

Poza krajem mieszka 15 mln Polaków. Jednak polską żywność polubili również konsumenci z całego świata. Na koniec 2009 r. wartość eksportu wyniosła 1,8 mld zł. Na koniec tego roku wartość ta wzrośnie do 3 mld zł.

Dziennik Gazeta Prawna, www.portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>