Dzieci autystyczne powinny uczyć się w małych klasach.

Edukacja dzieci autystycznych powinna odbywać się w małych grupach – potwierdzili naukowcy obecni na International Multisensory Research Forum (IMRF) w Nowym Jorku. O tym, że dzieci autystyczne mają trudności ze zrozumieniem mowy, jeśli w tle słyszą rozmowy lub inne zakłócenia zaczęto mówić już w latach 70. ubiegłego wieku. Potwierdziły to najnowsze badania przeprowadzone przez zespół z City College of New York. Jak podkreślają naukowcy, problemy ze zrozumieniem mogą być wywołane nawet szumem klimatyzacji, na który zazwyczaj nie zwraca się uwagi.
„Od dawna spekulowano, że zaburzenia w przetwarzaniu bodźców zewnętrznych są ściśle związane ze spektrum autystycznym, jednak mało było niezbitych dowodów popierających tę tezę” – mówi autor badań dr John Foxe.

„Wyobraźmy sobie jak wielką frustrację odczuwają dzieci z autyzmem nie mogąc zrozumieć tego, co mówi do nich nauczyciel lub kolega, gdy w klasie jest dość głośno. Powinniśmy zacząć zwracać większą uwagę na to, by klasy były mniej liczne i lepiej kontrolować poziom hałasu, który może przeszkadzać tym dzieciom” – dodaje dr Foxe.

Według naukowców multisensoryczny rozwój mowy u dzieci autystycznych trwa około 5 lat dłużej niż u innych. Zidentyfikowanie mechanizmów neurologicznych, które leżą u podstaw tych problemów może pomóc w lepszym zrozumieniu spektrum autystycznego i związanych z nim trudności komunikacyjnych. KOC

PAP – Nauka w Polsce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>