Duże zapotrzebowanie na holenderskie jaja w Niemczech.

Z dniem 1 stycznia 2010 r. Niemcy wycofały się z produkcji jaj konsumpcyjnych w klatkach konwencjonalnych dla niosek. Od tego dnia w niemieckich sklepach nie sprzedaje się również jaj pochodzących z chowu klatkowego – informuje FAMMU/FAPA. Ponieważ jednak liczba gospodarstw produkcyjnych, które przekształciły się w hodowlę niosek w tzw. „małych grupach” lub w systemie wolnowybiegowym jest jeszcze w Niemczech zbyt mała, sieci handlowe zaopatrują się w jaja najczęściej w sąsiadującej Holandii.
Jako najwięksi dostawcy jaj spożywczych na rynek niemiecki, holenderscy producenci postanowili sprostać trendowi rynkowemu i wymogom Niemiec, wprowadzając również system chowu niosek w tzw. małych grupach.

Niemieccy konsumenci są gotowi płacić więcej za jaja, więc Holendrzy chętnie je im sprzedają. W rezultacie w sklepach holenderskich podaż jaj pod koniec jaj drastycznie zmalała. Zakłady pakujące jaja spodziewają się, że sytuacja unormuje się w połowie stycznia.

FAMMU/FAPA , www.rynekspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>