Cwiczenia wzmacniajace szyje i pas barkowy-czesc 2!

A oto druga czesc cwiczen majacych za zadanie zapobieganie bolom szyi i pasa barkowego! Dolegliwosci te zdarzaja sie coraz czesciej u Moich Pacjentow!Nie trzeba dzwigac ciezarow by takie bole wystepowaly u wspolczesnego Czlowieka! Przyjmowanie nieprawidlowej pozycji podczas wielogodzinnego siedzenia na krzesle w pracy,przed telewizorem czy komputerem,tez moze nas przyprawiac o bole, ktorych przyczyna tkwi ..w kregoslupie szyjnym!….

Cwiczenie 9.-Wysun brode do przodu,nastepnie cofnij glowe do tylu z rownomiernym sciagnieciem lopatek.Wykonaj 6 razy i powtorz 2-3 razy dziennie.Cwiczenie 10.-W pozycji stojacej przy scianie naciskaj czolem na sciane poprzez podlozona poduszeczke(jasiek) przez kilka sekund i tyle samo przerwy.Wykonaj 6 razy i powtorz 2-3 razy dziennie.Cwiczenie 11.-W pozycji stojacej przy scianie naciskaj potylica na sciane poprzez podlozona poduszeczke przez kilka sekund i tyle samo przerwy.Wykonaj 6 razy i powtorz 2-3 razy dziennie.Cwiczenie 12.-W pozycji stojacej prawym bokiem przy scianie naciskaj prawa skronia na sciane poprzez grubsza poduszeczke(np.podwojnie zlozony jasiek) przez kilka sekund i tyle samo przerwy.Wykonaj 6 razy i powtorz  2-3 razy dziennie.Cwiczenie13.-W pozycji stojacej lewym bokiem przy scianie naciskaj lewa skronia na sciane poprzez grubsza poduszeczke przez kilka sekund i tyle samo przerwy.Wykonaj 6 razy i powtorz 2-3 razy dziennie.Cwiczenie 14.-W pozycji lezacej na plecach wykonaj ruch odwodzenia obu wyprostowanych w lokciach konczyn gornych tak,aby rece zlaczyc nad glowa lub do granicy bolu.Jezeli bol ograniczajacy ruch jest niewielki,probuj zwiekszyc zakres ruchu.Powroc do pozycji wyjsciowej.Wykonaj 6 razy i powtorz 2-3 razy dziennie.Cwiczenie 15.-Ramiona i pas barkowy obracaj powoli na prawo lub na lewo.Glowa pozostaje nieruchoma.Cwicz  6 razy na kazda strone i powtorz 2-3 razy dziennie.Cwiczenie 16.-SCiagnij silnie barki ku gorze nabierajac powietrza przez nos i wolno opusc barki z wydechem przez usta.Wykonaj 6 razy i powtorz 2-3 razy dziennie. Przypomne,ze  Autorem tych cwiczen jest Profesor dr hab.n.med. Tadeusz Styczynski z Kliniki Spondylo-Neurochirugii i Neurologii Instytutu Reumatologii w Warszawie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>