Coraz więcej dzieci i młodzieży pije mleko.

Coraz więcej dzieci i młodzieży w Polsce pije mleko – twierdzi Agencja Rynku Rolnego, przywołując wyniki programu „Szklanka mleka”. Tylko w ubiegłym roku szkolnym w programie wzięło udział ponad 2,4 mln przedszkolaków i uczniów w całym kraju.

Program „Szklanka mleka” realizowany jest w krajach Unii Europejskiej, w Polsce od 2004 roku. Jego główny cel to promowanie zdrowego żywienia, poprzez zachęcanie dzieci i młodzieży do picia mleka, a także kształtowanie wśród nich nawyku spożywania mleka i produktów mlecznych.

Dyrektor Biura Wspierania Konsumpcji Agencji Rynku Rolnego Maria Pawłowska przedstawiła w czwartek (15 marca) na konferencji w Białymstoku dane o programie „Szklanka mleka” w Polsce. Jak powiedziała, na początku udział polskich szkół był w tym programie niewielki, wynosił ok. 4,4 tys. placówek. Jednak od kilku lat Polska jest liderem w UE w programie „Szklanka mleka”. Mówiła, że program ma już stałych odbiorców, z roku na rok dołączają nowi.

W ubiegłym roku szkolnym wzięło w nim udział już 14,5 tys. placówek, w sumie 2,4 mln dzieci i młodzieży. Dzieci ze szkół uczestniczących w akcji otrzymują mleko bezpłatnie trzy razy w tygodniu. Według danych ARR, od początku trwania programu wypiły ok. 1,2 mld „szklanek” mleka.

Prof. Janina Piotrowska-Jastrzębska z Kliniki Pediatrii i Zaburzeń Rozwoju Dzieci i Młodzieży z Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku powiedziała PAP, że kształtowanie nawyku picia mleka od najmłodszych lat jest bardzo ważne. Dodała, że mleko jest wciąż istotnym elementem w tzw. piramidzie żywienia. Dzieci dziennie powinny pić dwie szklanki mleka lub też spożywać produkty mleczne, jak jogurty.

- Mleko jest dobrze skomponowane pod względem wartości odżywczych, przede wszystkim białka, witamin i soli mineralnych, w tym wapnia, które jest podstawą budowy kości. Dlatego picie mleka jest tak ważne w wieku rozwojowym dzieci – powiedziała profesor.

Według Piotrowskiej-Jastrzębskiej, potrzebne są programy edukacyjne o zdrowym odżywianiu skierowane nie tylko do dzieci, ale też do rodziców.

PAP/ Rynek Zdrowia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>