Co najmniej 59 czynników szkodliwości białego cukru!

Cukier należy wyłączyć z diety dla dobra swojego zdrowia!Unikajmy cukru! Człowiek spożywa przeciętnie 55 kg cukru rocznie! Oczyszczony, lub inaczej rafinowany cukier, nie zawiera składników odżywczych! Dietetycy nazywają nie bez powodu „biały cukier”, który miał być synonimem dobrobytu: „pustymi kaloriami”. Energia, którą nam daje cukier nie jest długotrwała.Dając na krótko dobre samopoczucie, cukier wywołuje chaos w pracy trzustki! A trzustka jest narządem odpowiedzialnym za wytwarzanie odpowiedniej ilości insuliny w celu utrzymania stałego poziomu cukru we krwi! Cukier mozna nazwać trucizną absolutną!……

Oczyszczony cukier podnosi poziom insuliny,a to z kolei prowadzi nieuchronnie do obniżenia sprawności intelektualnej i fizycznej człowieka. Cukier wywołuje rozliczne zaburzenia przemiany materii:wytwarza w organizmie kwasy organiczne, wpływa na przemiane mineralną, zaburza mineralizację kości, wpływa na buforowe systemy krwi, powoduje powstawanie kamieni w nerkach, upośledza przyswajanie witamin z grupy B. Nadmierne spożywanie cukru prowadzi do osłabienia uwagi, pamięci, zaburzeń umysłowych oraz takich schorzeń jak: zapalenia stawów, alkoholizmu, nerwowości, bezsenności, podwyższonego poziomu cholesterolu i tróglicerydów we krwi. Prowadzi do chronicznych infekcji i cukrzycy! Powoduje wreszcie większą wrażliwość ludzkiego organizmu na działanie czynników radioaktywnych! W książce znakomitej Lekarki z Izraela pt.” U źródeł życia” na stronie 65, Autorka cytuje za dr Nancy Epelton z jej książki pt. „Życie bez cukru” , 59 czynników szkodliwości cukru! Wymienię kilkanaście z nich: obniża odporność organizmu, obniża poziom lipoproteidów wysokiej gęstości tzw. HDL czyli „dobry cholesterol”, powoduje deficyt chromu w organiźmie, sprzyja powstawaniu raka piersi, jajników, jelit i prostaty, powoduje deficyt miedzi w organizmie, powoduje podwyższoną kwasowość trawionego pokarmu, u pacjentów z zaburzeniami trawienia prowadzi do zaburzeń wchłaniania substancji odżywczych, przyspiesza procesy starzenia sie organizmu, powoduje prochnicę zębów, powoduje nadwagę, zwiększa ryzyko choroby wrzodowej żołądka, wywołuje ataki astmy oskrzelowej, sprzyja powstawaniu chorób grzybiczych, moze powodować powstawanie kamieni żółciowych, zwiększa ryzyko choroby wieńcowej serca, sprzyja powstawaniu paradontozy, zwiększa ryzyko wystapienia osteoporozy, może zaburzać wrazliwość na insulinę, sprzyja powstawaniu egzemy u dzieci, może uszkadzać strukturę DNA i bialek, sprzyja rozwojowi katarakty, zmieniając strukturę kolagenu sprzyja wczesnemu powstawaniu zmarszczek, zwiększa ilość wolnych rodników we krwi, jest przyczyną alergii na pokarmy, wywołuje sennośc u dzieci, sprzyja występowaniu bólów głowy! Wystarczy tej „wyliczanki”! Co robić ? Spróbować radykalnie zmniejszyć ilość spożywanego cukru dziennie! Nie słodzić herbaty- najlepiej nauczyć sie pić zieloną herbatę bez cukru! Czarną kawę rownież nie słodzić! To będzie pierwszy krok do wyeliminowania „białej trucizny” z naszych spiżarni! A może ktoś z Państwa ma własne doświadczenia jak to zrobić ? Czekam na listy w tej sprawie : Jacek Roik , jroik@manpol.net


Tarnów, dnia 31.08.04 r.

19 myśli nt. „Co najmniej 59 czynników szkodliwości białego cukru!

  1. Ja już ogólnie skończyłam z cukrem- żadnych słodyczy, napoje gazowane i inne „soki naturalne;)”(tylko nie ma teraz czym zapijać, ale można się przyzwyczaić albo zainwestować w porządną sokowirówke itp.) odeszły w niepamięć-czuję się o wiele lepiej, budzę się wypoczęta,a co więcej w południe mam jeszcze energię i starcza mi jej do wieczora:) Mimo młodego (jak sądzę;)) wieku-23 lata-zdecydowałam nie tyle, że do końca życia (a przecież nie wiadomo kiedy to nastąpi:P) nie będę spożywała cukrów w tej najprostszej postaci, a tyle, że zależy mi zwyczajnie na każdym kolejnym dniu-aby był pełnym:):):)i nie zakłóconym przez prosty konsumpcjonizm. POLECAM chociaż po to, aby przekonać się jak bardzo negatywny wpływ mają na Nasze życie decyzje, które podejmujemy pochopnie słodząc herbatę czy sięgając po batonika, jedząc biały chleb czy też niezauważając, że w kupnych śledziach w zalewie widnieje „cukier” właśnie etc.-po 2 tygodniach w moim przypadku było już widać ogromną różnicę-a niedługo minie jakieś pół roku:)

  2. To napisal jakis idiota… Cukier winny wszystkim chorobom i dolegliwoscion… Jedzac cukier staniesz sie Alkoholikiem… Co za bzdury :)

  3. Jadłem cukier nawet sam z cukierniczki i byłem jakiś otępiały ciągle wszystko zapominałem a i jeszcze miałem nadwagę około 20 kg.Przy okazji diety kopenhaskiej jaką zastosowałem żeby schudnąć przestałem jeść cukier ,bo w diecie go niema i nagle świetnie się poczułem i przestało mi się go chcieć.Po diecie poznałem KSYLITOL i on odmienił moje życie.Reasumując już pół roku nie jem słodyczy i czuję się naprawdę super – a zjadałem go chyba ze 100 kilo rocznie.schudłem już 12 kilo i jestem na diecie Dukana a tam niema cukru i się żyje.Faktycznie cukier obniża sprawność intelektualną i działa mocno depresyjnie.
    Pozdrawiam Paweł

  4. To że cukier może spowodować alkocholizm?Myślę że cukier w jelitach zostaje przetworzony na alkochol,i ten właśnie alkohol nas uzależnia,że mamy większą ochotę na wypicie alkoholewego trunku.Pozdrawiam

  5. Od jakiegoś czasu piję herbatę i inne rzeczy bez cukru.Niestety jest okres świąteczny i wszędzie dużo słodkiego ciasta,bez którego nie mogę przetrwać dnia jem na śniadanie,obiad i kolację.Przytyłam już 3 kilogramy,jestem zmęczona,leniwa i żle sypiam.Coś w tym jest.Nie mogę przestać ,jak to zrobić?

  6. ja nauczyłam się pić gorzkie napoje w dzieciństwie – chciałam naśladować mamę, która wtedy była na diecie, krzywiłam się trochę pojąc gorzką herbatę, ale się nauczyłam. Miałam wtedy może 6 lat. Wszystkim polecam nauczenie dziecka picia gorzkich napojów, bo to będzie coś naturalnego. Ja nie lubię słodkiej herbaty czy kawy. Nigdy nie słodzę, nawet jak piję herbatę z cytryną.

    niestety lubię cukier w postaci słodyczy, ale ograniczam się

  7. nie lubie takich artykułow- piszą tak jakby jedna rzecz byla w satnie wywolac wszystkie choroby swiata, a to przeciez tylko sprzyja powstawaniu tych chorob tak samo jak milion innych czynnikow

  8. Faktem jest, że jeśli wątroby nie obciążamy nadmiernie węglowodanami, tym bardziej cukrami prostymi, to ona bez przeszkód wytwarza ATP – najlepsze paliwo dla mózgu. To dobry powód by węglowodanom w ogóle, a cukrom prostym w szczególności, przyjrzeć się dokładnie. Polecam Państwu mity współczesnej dietetyki – http://www.stachurska.eu/?p=2925 .

  9. A ja wciagam cukier, zajadam się toksyczną chałwą, do tego nie żałuję sobie fastfoodów, mam w nosie lekarzy – madrali. Mam 180 wzrostu i 82 kg wagi i tak jest od kilkunastu lat, a lat mam 38. I wiecie co Wam powiem ludzie? Zacznijcie myśleć wlasnym , a nie cudzym mózgiem, bo faktycznie Wam te wszystkie diety rozregulowały chyba głowy, bo WSZYSTKO JEST DLA LUDZI, jesli jest pobierane z umiarem !!!

  10. zrezygnowalam z bialego cukru, ale to nie oznacza ze slodyczy, pieke ciastka z miodem itp. moj syn je wcina, nie trzeba sie katowac bez slodyczy, warto wymyslic zdrowa wersje

  11. naukowcy udowodnili że od soli odzwyczaisz sie po 3 dniach a od cukru po 3 miesiącach coś w tym jest skoro na żucenie palenia potrzebowałam 2 tyg a cukru żucić nie umiem

  12. biorę witaminy b-complex i b12 i przestałam być uzależniona automatycznie od cukru po kilku dniach

  13. myślę, że nasze reakcje na tezy artykułu – szok, niedowierzanie, lekceważenie – świadczą o tym jak bardzo jesteśmy przyzwyczajeni do cukru i jak trudno będzie nam zmienić to myślenie; dziękuję autorowi za informację nt szkodliwości cukru, mam nadzieję, że coraz więcej lekarzy będzie o tym mówić. ja osobiście unikam jak mogę, na pewno nie daję niemowlęciu, nie daję herbatek słodzonych, kaszek słodzonych, deserków – czyli właściwie nic nie kupuję gotowego dla dziecka, bo wszędzie jest cukier :( słodzę owocami – gruszką, jabłkiem, bananem, a jeśli się uda mi w końcu znaleźć bez związków siarki – to i suszonymi owocami. pozdrawiam i polecam wypróbować życie bez cukru.

  14. odstawilam cukier ponad 2 tygodnie temu.jadlam nostwo slodyczy.Pozytywne jest to,ze okolo po 8-9 dniach ustapil mi tradzik,a mam juz 38 lat i myslalam,ze taka juz moja „uroda”…cera sie wygladzila niesamowicie,jestem w szoku.druga sprawa to ,ze mam teraz wiecej energi.Pije kawe juz tylko rano i nastepna po poludniu,a wczesniej to chyba 4 razy w ciagu dnia.
    ale jest mi ciezko bez slodyczy….mimo wszystko

  15. Ja pozbyłem się cukru w 1 magiczny sposób, zacząłem kupować od kolegi miód po 10 zł w słoiku 0,9 l i jest genialnie :) teraz widzę jak wszystkie PIONY żrą cukier i słodzą nim herbatę jednocześnie narzekając, że coś ich boli, doskwiera, a co robię JA ? Śmieję się z nich ! :)

  16. Po przeczytaniu artykułu zrobiłem 6 miesięczny test cukru: podstawa to 1kg białego do herbaty na tydzień, słodycze, żelki, oczywiście jako dodatek do normalnego trybu.
    Wynik – nadal zdrowe zęby, żadnych problemów z organizmem, zdolność percepcji na tym samym poziomie, mam 25 lat, alkohol spadł do poziomu 2 piw tygodniowo, żadnego tytoniu.
    Podsumowanie: pisanie takich artykułów aby manipulować, pozyskiwać i wyzyskiwać klientów jest niemoralny, ale jak wiemy takie czasy, wierzymy w ‚internety’ bo wierzymy że człowiek chodził po wodzie…

  17. Ja z cukrem kończyłam stopniowo, bo „co nagle, to po diable” ;) I o ile odstawienie słodyczy i słodzonych napojów nie było problemem, tak gorzka herbata to był koszmar. Teraz słodzę na zmianę miodem i ksylitolem, a i gorzką czasem wypiję i nie jest taka najgorsza.
    Desery można dosładzać np owocami lub suszonymi daktylami, jak ktoś potrzebuje koniecznie czegoś słodkiego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>