Burak czerwony w przewlekłych schorzeniach przewodu pokarmowego!

Witam! „Jak można w prosty sposób pomóc cierpiącym na przewlekłe schorzenia układu pokarmowego” wykorzystując w pełni właściwości pospolitego ale szczególnego pod względem bogactwa związków i minerałów – buraka czerwonego. Mój sprawdzony sposób jest następujący: Najlepsze są buraczki czerwone świeżo po zbiorach. Buraczki umyć, ale jak najmniej uszkodzić warstwę osłonową – skórkę.
Zawinąć w folię aluminiową i ułożyć na ruszcie piekarnika ( ok. 3 kg na jeden ruszt). Mniejsze buraczki można zawijać po dwie sztuki – chodzi o to aby paczuszki były mniej więcej równe. Piec około 2 godzi w temperaturze 200 – 250 stopni C.

Po wyłączeniu piekarnika odczekac chwilę , zdjąc buraczki z rusztu , odwinąc folię do wstępnego ostygnięcia (załozyc koniecznie rękawiczki ochronne) i ostrożnie obrać  skórkę. Buraczki zetrzec na grubszych oczkach ,doprawic solą nisko sodową i cukrem trzcinowym nierafinowanym (ma byc to tzw lekarstwo naturalne) oraz dodac świeży starty chrzan (nie z słoika). Ilością dodanego chrzanu regulowac smak (nie cukrem i solą). Pozostawic tak przyprawione buraczki najlepiej na noc aby sok wniknął z powrotem w produkt. Na drugi dzień włożyc produkt w słoiki i zapiec w piekarniku na najmniejszym płomieniu lub temperaturze.

Koniec zapieczenia poznaje się po unoszących się banieczkach powietrza na wewnętrznych ściankach słoików. Teraz można słoiki z produktem wyjąc z piekarnika i metodą – zakrętka na dół ,odczekac chwilę gdy się uszczelnią.

Zawartość słoja przeznaczonego do spożycia należy zmiksowac blenderem (pamiętajmy, że mamy niewpełni sprawny układ pokarmowy) i w takiej postaci są gotowe do spożycia. Jednorazowo nie można ich spożyc więcej jak 2 do 3 pełnych dużych łyżek (są silnie zasadowe) ale nic nie stoi na przeszkodzie aby je konsumowac 2 razy dziennie.

Bardzo wyraźna poprawa stanu naszego układu pokarmowego jest już widoczna po czterech dniach . Znika twardy brzuch, gnicie pokarmu w jelitach, nie ma problemu z wypróżnieniem. Jest jedno ale – przez pierwsze dni będziemy częstymi gośćmi toalety (intensywne oczyszczenie jelit – aż dziwne ile śmieci i balastu tam się zmieści). Czerwona barwa towarzysząca „śmieciom ” jest normalna.

Zawartośc błonnika jest dostateczna na podstawowe danie obiadowe. Wystarczy dodac tylko porcję białka i porcję miąższu uzyskanego z 2 szt kiwi aby nawet lubiący dotąd dużo zjeśc był nasycony. Koloru doda położenie porcji białka na liściu sałaty lodowej. Dłuższy okres stosowania modeluje sylwetkę, poprawia samopoczuce no i co wazne wyrażnie normuje się waga naszego ciała.

Anonimowa Internautka:(E)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>