Branża mięsna będzie promować jedzenie kiełbasy. Wegetarianie zapowiadają protesty!

Zacznijmy jeść kiełbasę – apelują przedstawiciele polskiego sektora mięsnego i zapowiadają pierwszą akcję promującą jedzenie mięsa. Choć kampania „Mięso krzepi” jeszcze się nie zaczęła, wegetarianie już obiecują kontrę – czytamy w Metrze. W latach 90. przeciętny Polak zjadał rocznie ok. 50 kg wieprzowiny i 20 kg wołowiny. Dziś wieprzowiny jemy 40 kg, a wołowiny niecałe 4 kg. Tylko drób konsumujemy na średnim europejskim poziomie (ok. 40 kg rocznie). Bo przeciętny Europejczyk zjada dziś 44 kg wieprzowiny i 19 kg wołowiny w ciągu roku.

Jak czytamy w Metrze Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP postanowiło zacząć pierwszą w historii akcję promującą jedzenie mięsa. Odbywać się będzie pod hasłem „Mięso krzepi”. Będzie to kampania multimedialna (reklamy w prasie, internecie, na billboardach, w radiu, telewizji, plus dziesiątki eventów, np. pod hasłem „Jak zdrowo grillować”). Wędliniarze namawiają polskich sportowców do wsparcia, na razie wiadomo, że z żaglem z napisem „Mięso krzepi” będzie pływać znany polski żeglarz Roman Paszke.

Na razie wędliniarze mają budżet 6 mln euro, z czego połowa pochodzi z unijnych funduszy (czekają na oficjalne potwierdzenie dotacji). Kampania pełną parą ruszy się na jesieni i potrwa aż 3 lata, ale pierwsze jej odsłony mamy zobaczyć już przed najbliższym sezonem grillowym – zapowiada Metro.

Metro, www.portalspozywczy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>