Avocado z chlebem orkiszowym obniża cholesterol.

List od Internauty. Ja codziennie (prawie) na śniadanie zjadam dwie lub czasami trzy kromeczki ciemnego chleba (orkiszowego) POSMAROWANEGO dość grubo miąższem avocado. Na to nakładam zawsze pomidora i odrobinę cebuli oraz przeważnie (choć nie zawsze) jeszcze coś białkowego: a to kawałek wędzonej ryby, a to ser feta, a to plasterek wędzonej piersi indyka, albo tuńczyka z puszki. Zapomniałem co to masło. Andrzej.

Awokado obniża cholesterol ! Maj 10, 2004, 2:08 pm,ilość odsłon 7 330
Edytuj

Owoc, który nie cieszy się powodzeniem w kuchni polskiej ! A powinien ! Ma wiele zalet ! Powinnismy nasladowac mieszkancow Basenu Morza Srodziemnego, ktorzy znacznie rzadziej zapadaja na choroby serca?. chociaz w ich codziennym jadłospisie znajduje się sporo tłuszczu! Ale glownym produktem dostarczajacym ten skladnik jest oliwa z oliwek z pierwszego tloczenia na ?zimno? czyli z napisem na butelce ?extra virgin?, a nie jak u nas w Polsce tluszcze pochodzenia zwierzecego czy z produktow mlecznych! Te pierwsze nie zawieraja cholesterolu w przeciwienstwie do tych drugich, ktore w niego obfituja! Awokado jak i wczesniej wymieniona oliwa z oliwek ?extra virgin?, zawieraja glownie nienasycone kwasy tluszczowe, ktore podwyzszaja poziom HDL czyli tzw. ?dobrego cholesterolu? a obnizaja poziom LDL czyli tzw. ?złego cholesterolu?.Awokado zawiera okolo 80 % tluszczow nienasyconych! Owoc ten jest uprawiany od okolo 7 tysiecy lat w Ameryce Srodkowej, skad pochodzi! ?Maslana gruszka? czyli awokado, nazywana tak ze wzgledu na maslana konsystencje miazszu, dojrzewa dopiero po zerwaniu z drzewa! Kupione, ?twarde?, niedojrzale owoce awokado, trzeba kilka dni przechowywac w temperaturze pokojowej. Jadalna czescia awokado jest bladozoltawy, delikatny i tlusty miazsz. Natomiast zieloną skórkę oraz dużą pestkę po prostu wyrzucamy! Owoce awokado mogą mieć kolor, od ciemnozielonego do prawie czarnego! 100 gram awokado dostarcza 223 kalorie i caly zestaw witamin od A, poprzez B,C i E do K. Ja nauczylem sie jesc awokado przed laty, podczas pobytu we Francji. Podaje sie go ?na wejscie? przed obiadem. W miejsce po wydrazonej pestce mozna dodac lyzeczke oliwy z oliwek ?extra virgin?! W tej chwili nie ma problemu z zakupem awokado, chodzi tylko aby nie zapomniec wlaczyc go do naszych jadlospisow! Nie na codzien,bo nas nie stac ze wzgledow finansowych, ale na poczatek chociaz raz przed niedzielnym obiadem niech sie ten zdrowy owoc pojawi na naszych stolach!Sprobujmy nasze dzieci nauczyc spozywac awokado! Napisalem ten felieton po przeczytaniu artykulu Sylwii Mistygacz zamieszczonego w numerze 4/2004 r ? miesiecznika,Twoja Zdrowa Medycyna? – www.medicus.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>