?Breast Friends – Przyjaciele od Piersi? – kolejna edycja!

Od września rusza czwarta edycja kampanii ?Breast Friends – Przyjaciele od Piersi?. Tym razem w formie konkursu, którego ideę przewodnią przedstawia hasło: wyraź siebie ? wesprzyj mnie. Wszystkie prace konkursowe zostaną wystawione na specjalnej aukcji charytatywnej z udziałem gwiazd polskiej sceny rozrywki, filmu, muzyki i teatru.

?Breast Friends – Przyjaciele od Piersi? to polska edycja międzynarodowej kampanii edukacyjnej prowadzonej w naszym kraju przez Stowarzyszenie ?Amazonki? Warszawa Centrum i wspieranej przez firmę Roche, Fundację Psychoonkologii ?Ogród Nadziei? oraz Galerię Maruna. Celem działań jest podkreślenie roli bliskich osób ? rodziny lub znajomych, którzy pomagają chorej kobiecie w przezwyciężaniu raka piersi. Duże znaczenie w procesie terapeutycznym ma również rzetelna wiedza na temat choroby i możliwości leczenia. Dlatego równoległym celem jaki organizatorzy stawiają przed kampanią, jest podnoszenie świadomości na temat różnorodności raka piersi. ?Istnieje wiele typów nowotworów, w tym HER2 dodatni i HER2 ujemny rak piersi, z których każdy przebiega w inny sposób. Wiedza o tym, na jaki rodzaj raka choruje pacjentka, pozwala zastosować odpowiednią do danego przypadku terapię, znacznie zwiększając tym samym szansę chorej na przeżycie i wyleczenie? ? zaznacza Dr Iwona Głogowska z Centrum Onkologii w Warszawie.

Wizytówką kampanii ?Breast Friends ? Przyjaciele od Piersi? jest różowo-pomarańczowa wstążeczka ? stały element każdej z edycji, będący symbolem różnych typów nowotworów piersi. Zadanie konkursowe polega na wykonaniu w dowolnej technice i z dowolnych materiałów projektu wykorzystania logotypu kampanii (różowo-pomarańczowej wstążeczki Breast Friends) ? jedyne ograniczenie, to aby rezultat można było użytkować i/lub nosić przy sobie. Konkurs organizowany jest w następujących kategoriach:

a) użytkowa (przedmioty służące do codziennego użytku)

b) artystyczna (biżuteria, ozdoby).

W konkursie może wziąć udział każdy, kto chce wyrazić solidarność z kobietami chorymi na raka piersi i przyczynić się do popularyzacji wiedzy o nowotworach. Wszystkie prace przesłane na konkurs zostaną wystawione na specjalnej aukcji charytatywnej z udziałem gwiazd polskiej sceny rozrywki, filmu, muzyki i teatru, która odbędzie się w grudniu 2010 r. Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.amazonki.org.pl/BreastFriends.

?Wykorzystując formułę konkursu chcemy przybliżyć ideę ?Breast Friends – Przyjaciele od Piersi? i spopularyzować przypisany do niej logotyp. Jednocześnie pragniemy jak najszerzej przekazywać wiedzę niezbędną w walce z nowotworami piersi? ? mówi Elżbieta Kozik, prezes Stowarzyszenia ?Amazonki? Warszawa Centrum.

Artystyczne przeniesienie logotypu wykorzystywane lub noszone przez kobiety ma być wyrazem wsparcia dla chorych, ale co najważniejsze ? ma przypominać użytkowniczkom, aby dbały o siebie i pamiętały o regularnym wykonywaniu badań profilaktycznych oraz zachęcały do tego inne kobiety.

http://amazonki.org.pl/BreastFriends

Organizator kampanii:

Amazonki

Głównym organizatorem kampanii jest Stowarzyszenie ?Amazonki ? Warszawa Centrum?, które jest najstarszym działającym w Polsce klubem kobiet po mastektomii.

Stowarzyszenie od wielu lat angażuje się w działania mające na celu wsparcie i pomoc praktyczną dla kobiet z rakiem piersi oraz innych chorych na nowotwory. Więcej informacji znajduje się na stronach: www.amazonki.com.pl i www.ruchspoleczny.org.pl.

Partnerzy:

Roche

Grupa Roche, z siedzibą główną w Bazylei w Szwajcarii, jest liderem wśród firm zajmujących się dostarczaniem innowacyjnych rozwiązań w zakresie ochrony zdrowia.

Siłą firmy są dwa współpracujące działy: farmacja i diagnostyka. Roche, będąc największą na świecie firmą biotechnologiczną, dostarcza szeroką gamę leków stosowanych w takich dziedzinach terapeutycznych jak onkologia, wirusologia, choroby zapalne, metaboliczne oraz centralnego układu nerwowego. Firma jest również światowym liderem w dziedzinie diagnostyki in-vitro, diagnostyki onkologicznej oraz pionierem w zakresie kompleksowej opieki diabetologicznej.

Strategia Roche koncentrująca się na medycynie personalizowanej ma na celu dążenie do dostarczania leków i systemów diagnostycznych, które przyczynią się znacząco do poprawy zdrowia , jakości życia oraz przedłużenia życia pacjentów.

W 2009 r. Grupa Roche zatrudniała ponad 80 000 pracowników na całym świecie i przeznaczyła ponad 10 mld franków szwajcarskich na inwestycje w badania i rozwój. Firma osiągnęła wartość sprzedaży na poziomie 49,1 mld franków szwajcarskich.

Firma Genentech (Stany Zjednoczone) jest częścią Grupy Roche. Ponadto koncern posiada większościowe udziały w firmie Chugai w Japonii.

Więcej informacji o Grupie Roche można uzyskać na stronie internetowej: www.roche.com

Fundacja Psychoonkologiczna Ogród Nadziei – prowadzi działania na rzecz organizacji pomocy psychologicznej i terapii wspomagających proces zdrowienia dla osób chorych na nowotwory i ich bliskich, w tym: warsztaty psychoedukacyjne i grupy warsztatowo ? terapeutyczne wg Programu Simontona, terapię tańcem i ruchem, zajęcia jogi leczniczej oraz psychoterapię indywidualną i grupy wsparcia.

Galeria rękodzieła Maruna – powstała z pasji tworzenia. Tworzenia rzeczy nietypowych i niepowtarzalnych a zarazem funkcjonalnych i użytecznych. Wszystkie prace w galerii wykonane są w całości ręcznie lub przerobione ze starych rzeczy nadając im nowy charakter.

Więcej informacje o kampanii:

Małgorzata Ciok, HealthWay, malgorzata.ciok@healthway.pl, tel. 608 321 921
Anna Żur, Roche Polska, anna.zur@roche.com, tel. 501 695 148
Elżbieta Kozik, Stowarzyszenie ?Amazonki?, amazonki@free.ngo.pl, tel. 501 948 848

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>